محمدصادق معتمدیان با بیان هدف گذاری تزریق ۱۰۰ هزار دز واکسن در روز در این استان، از ورود یک محموله ۸۵ هزار دزی واکسن جدید به این خطه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: با بیان اینکه تزریق ۱۰۰ هزار دز واکسن در روز در این استان هدفگذاری شده است، از ورود یک محموله ۸۵ هزار دزی واکسن جدید به این خطه خبر داد. سرعت واکسیناسیون در این استان، قطعاً با دستورات ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بالا خواهد رفت.

او با قدردانی از برگزاری مطلوب مراسم عزاداری ایام ماه محرم در استان و مشهد، افزود: امسال مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت مثال زدنی دستورالعمل‌های بهداشتی در مشهد برگزار شد و در این بین به عنوان یک الگو از طریق صداوسیما در سطح کشور پوشش داده شد.

استاندار خراسان رضوی  با اشاره به فرارسیدن هفته پزشک ادامه داد: کادر درمان استان، ۱۸ ماه طاقت فرسا را پشت سر گذاشته اند که در تاریخ بهداشت و درمان کشور این رویداد سابقه نداشته است. 


معتمدیان با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت مراکز درمانی دولتی را پای کار آورده‌ایم و نیاز است مراقبت بیشتری کنیم، بیان کرد: برای اینکه به یک ضریب پایدار در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برسیم، نیازمند رعایت حداقل ۸۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم؛ لذا فرمانداران و کمیته نظارت باید با جدیت تمام بر نحوه رعایت شیوه نامه ها نظارت داشته باشند تا در کنار آن با زحمات و تلاش‌های مجموعه رسانه بتوانیم مانع از عادی انگاری در سطح استان باشیم.

او با بیان اینکه تا پنجم شهریورماه محدودیت‌های ورود به استان برقرار خواهد بود، تصریح کرد: خوشبختانه روند مدیریت مبادی ورودی استان مطلوب است و نیروی انتظامی با قوت و جدیت به وظیفه خود عمل می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی تاکید کرد: میزان اکسیژن تولیدی استان، به عنوان یکی از حیاتی‌ترین نیاز‌های مراکز درمانی ۲۰ تن در روز است. با این وجود خیران، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی با ما در این زمینه کرده اند و اکنون بسیاری از بیمارستان‌های ما به اکسیژن ساز مجهز شده اند و بخشی دیگر نیز در حال اقدام است. ضمن اینکه بنا داریم مخزن ۶۰ تنی اکسیژن را در یکی از مراکز تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی تعبیه کنیم تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.