شهرکی گفت: بازگشایی صنوف و ادارات به معنی عادی‌انگاری کرونا نیست و محدودیت تردد همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم برای استفاده از خدمات ضروری محدود به یک عضو خانواده شده و ترددشان را به شدت کاهش دهند گفت: بازگشایی صنوف و ادارات به معنی عادی‌انگاری کرونا نیست و محدودیت تردد همچنان تا پایان این هفته باقیست.

 شهرکی گفت: براساس تصمیم دیروز ستاد ملی کرونا و ستاد استانی صنوف، ادارات و همه بخش‌ها از امروز با رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها به روال عادی بازگشتند.

وی با بیان اینکه رنگبندی کرونا در هر شهرستان مشخص است و بر همین اساس دستگاهها، نهادها، صنوف و ... خدمت ارائه می‌کنند افزود: با این وجود شرایطی گذاشته شده که هر اداره‌ای که بتواند محیط و فضای لازم را برای کارکنانش فراهم کند تمامی کارکنان می‌توانند با رعایت شیوه نامه ها حضور یافته و فعالیت داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به هفت گروه مشاغل پرخطر که تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند گفت: رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت کنند)، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته به استثناء پاساژ‌های تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (پاساژ‌های عمومی نظیر پوشاک، کیف، کفش و موبایل همچنان مجاز به فعالیت نیستند)، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی، شهربازی، باغ وحش‌ها و نمایشگا‌های عمومی و تخصصی مجاز به فعالیت نیستند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در فضا‌های پر جمعیت صرفا با استفاده سختگیرانه از ماسک و رعایت پروتکل‌ها انجام شود اظهارداشت: فعالیت بانک‌ها نیز مانند ادارات به روال قبلی بازگشته، اما نکته حائز اهمیت این است که بانک‌ها نیز خدماتشان بیشتر به صورتی الکترونیکی خواهد بود.

براساس تصمیم ستاد ملی کرونا از ۲۵ تا ۳۰ مرداد ادارات، سازمانها، شرکت‌ها و صنوف مختلف در سراسر کشور تعطیل بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار