معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ممنوعیت تردد شبانه از امروز ۳۱ مرداد ماه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در نقشه کرونایی استان، ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان انار، عنبرآباد و فهرج در وضعیت نارنجی قرار دارند و با توجه به اینکه محدودیت‌ها به شدت اعمال شد و همکاری خوبی را شاهد بودیم، امیدواریم قله پیک پنجم را پشت سر گذاشته باشیم.

او با اشاره به تعطیلی سراسری هفته گذشته گفت: در این مدت ۱۶ مبادی ورودی استان کنترل شدند و باعث شد تردد بین استانی محدود شود که این دستورالعمل تا جمعه ۵ شهریور ماه ادامه دارد.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: میزان اعمال قانون در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن، ۸۵ درصد افزایش داشته است در حالی که میزان تردد‌ها نسبت به هفته قبل ۵۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بصیری از میانگین ۷۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری دهه اول محرم را اعلام کرد و افزود: سعی شد کسانی که در سال قبل تخلف داشتند مجوز برگزاری مراسم نداشته باشند و با ۱۰ مورد مجلس نیز که رعایت دستورالعمل‌ها را نداشتند برخورد شدند.

او تصریح کرد: میزان نذورت امسال ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد، اما این نذورات به سمت کمک‌های مومنانه سوق پیدا کرد و ۷۰ درصد به کمک‌های مومنانه اختصاص یافت و ۳۰ درصد دیگر نذر مردم در طبخ غذا به خانه‌ها توزیع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ممنوعیت تردد شبانه نیز مجدد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود و تعطیلی اصناف نیز طبق طرح محدودیت‌های هوشمند در شرایط قرمز خواهد بود.

بصیری ابراز داشت: در شرایط قرمز هفت گروه شغلی منع فعالیت دارند، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها پذیرایی در فضای بسته ندارند و به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت کنند و تالار‌های چذیرایی در فضای بسته حق فعالیت ندارند.

او ادامه داد: سالن‌های سینما و تئاتر، شهربازی، باغ‌وحش و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی تعطیل هستند.

او ابراز داشت: بازار‌های سرپوشیده و بسته که تاکنون منع فعالیت داشتند، با تدوین و ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.