عضو ارشد طالبان و رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد دریک پیام تازه صوتی آمریکا را به دلیل ایجاد بی‌نظمی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی و روند تخلیه مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امیرخان متقی، عضو ارشد طالبان و رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد این گروه اظهار داشت: تمام افغانستان امن و نظم برقرار است، ولی با وجود توجه رئیس جمهور آمریکا به فرودگاه کابل هنوز هم بی‌نظمی است و به مردم شلیک می‌شود و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

وی افزوده است که باید از بی‌نظمی در فرودگاه جلوگیری شود.

متقی دراین باره گفت: این یک حقیقت است که تمام کشور که مسئولیت آن به دست طالبان است امن و آرامش بوده، اما فرودگاه کابل که مسوولیت آن را آمریکا بر عهده دارد دچار بی‌نظمی شده است.

متقی افزوده است که تنش در فرودگاه کابل باعث رکود دیگر فرودگاه‌ها در کشور شده و به دلیل حضور نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل تمام فرودگاه‌ها با رکود مواجه بوده و فعالیت ندارند.

این عضو ارشد طالبان در بخشی دیگری از سخنان خود از چگونگی روند تخلیه شهروندان خارجی انتقاد کرده و گفته است که این عمل در اصل زیرپا کردن اصول بین‌المللی است و یک نوع ناکامی امریکا است.

متقی گفت که طالبان متعهد به روابط حسنه و دوجانبه با جامعه جهانی و آمریکا است.

وی گفته است که باید پس از این تلاش برای کار‌های مثبت انجام شود و از کارکرد‌های گذشته عبرت گرفته شود و یک راهکاری ساخته شود که به سود همه باشد.

وی همچنین افزوده است که رسانه‌ها نباید تحریک شوند.

متقی در پایان از اعضای این گروه خواست که با مردم افغانستان رفتار حسنه داشته و به کسی صدمه نزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار