سفارت آمریکا در کابل از شهروندان آمریکایی در افغانستان خواست که به دلیل تهدیدات احتمالی امنیتی، از آمدن به این محل خودداری کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت آمریکا در کابل به شهروندان آمریکایی در افغانستان هشدار داد که به دلیل تهدیدات احتمالی امنیتی در بیرون فرودگاه بین المللی کابل، از آمدن به این محل خودداری کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا در کابل آمده است که فقط کسانی که توسط یک مقام دولت آمریکا به این کار دعوت شده اند باید به این اقدام مبادرت کنند.

پنتاگون نیز می‌گوید بیانیه سفارت آمریکا یک اخطار احتیاطی بوده، زیرا وضعیت امنیتی بیرون فرودگاه ممکن است ساعت به ساعت تغییر کند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا از یک تهدید خاص نام نبردند، اما پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفته بود که واشنگتن خطر احتمالی گروه داعش را به دقت زیر نظر دارد.

گفتنی است که هزاران نفر طی روز‌های گذشته پس از تصرف کابل به دست طالبان به سوی فرودگاه هجوم آورده اند. بسیاری از این افراد حتی پاسپورت و ویزا ندارند. هجوم این افراد به فرودگاه باعث شده کسانی که ویزا نیز دارند نتوانند خود را به محل پرواز برسانند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع امریکا روز شنبه در یک نشست خبری گفت که تا به حال حدود ۱۷ هزار نفر از فرودگاه تخلیه شده اند که ۲۵۰۰ نفر از آن‌ها شهروندان آمریکا هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کابل ، افغانستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار