تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که از شبکه های اجتماعی معروف استفاده می کنند نسبت به زندگی هم حسادت می ورزند و زندگی دیگران را بهتر از زندگی خود می دانند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه یوتا ولی آمریکا نشان می دهد، هرچه مردم از شبکه های اجتماعی معروف و بزرگ بیشتر استفاده کنند، بیشتر باور دارند که دیگران زندگی شاد تری دارند.

این تحقیقات نشان می دهد، عکس هایی که کاربران فیس بوک با چهره ای گشاده و همراه با لبخند از خود در صفحه هایشان می گذارند،  پیام خاصی را به دیگران می رساند.

محققان دانشگاه یوتا از 425 دانشجو در خصوص میزان شادی آنها و دوستانشان سوالاتی پرسیدند.

از مصاحبه شوندگان سوال شد، چقدر با این عبارات که زندگی خوب است و بسیاری از دوستانم زندگی بهتری از من دارند ، موافق یا مخالفند.

سپس این دانشجویان نوع فعالیت خود در فیس بوک را شرح دادند، از جمله این که چه تعداد دوست در فیس بوک دارند و تا چه حدی آنها را می شناسند.

95 درصد از این دانشجویان از فیس بوک استفاده می کردند، به طور متوسط دو نیم سال بود که عضو فیس بوک بودند و تقریبا 5 ساعت در هفته را صرف آن می کردند.

پس از بررسی داده ها، محققان دریافتند هر چه ساعات فعالیت کاربران فیس بوک بیشتر بود، آنها بیشتر موافق بودند که دیگران زندگی شادتری دارند.

این موضوع به ویژه در مورد کاربرانی که واقعا شناختی از دوستان منتخب خود نداشتند بیشتر صادق بود.

همچنین کسانی که ساعات طولانی از فیس بوک استفاده می کردند بیشتر با این مسئله موافق بودند که زندگی ناجوانمرد است. بنابر گفته محققان دانشگاه یوتا، نگاه کردن به عکس های شاد دیگران در فیس بوک این تفکر را به مردم القا می کند که دیگران همیشه شاد هستند و بهتر زندگی می کنند.

محققان معتقدند، این عدم رضایت مرتبط با فیس بوک، نتیجه فرایند روانشناختي رایجی موسوم به تاثیر ارتباطی است که در آن ما بر اساس اطلاعات محدود خود در مورد دیگران به جمع بندی می رسیم و در مورد آن ها قضاوت می کنیم.

اما محققان این دانشگاه از طرف دیگر متوجه شدند، کسانی که به طور واقعی با دوستان خود در اجتماع بیشتر ارتباط برقرار می کنند، کمتر حس می کنند زندگی آنها بدتر از دوستانشان است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار