"بروس فیلر" با استفاده از تئوری‌های کسب و کار شش راه حل برای داشتن یک زندگی شاد ارائه می‌دهد.

شش پیشنهاد برای داشتن یک زندگی شاد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، "بروس فیلر،" نویسنده "رازهای یک زندگی شاد" که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است، شش پیشنهاد برای داشتن یک زندگی شاد ارائه می‌دهد. نکته قابل توجه این است که "فیلر" این 6 راه حل را از تئوری‌های کسب و کار و "پروژه روش مذاکرات" مدرسه حقوق هاروارد استخراج کرده است.

اولین راه حل از نظر فیلر تعریف یک هدف برای خانواده است. او می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید: زمانی را به تعریف ارزش‌های خود اختصاص دهید تا بدانید در چه جهتی حرکت می‌کنید و به سمت چه هدفی می‌روید.

دومین پیشنهاد به اشتراک گذاشتن تاریخ خانوادگی خود با فرزندان است. تحقیقات نشان داده کودکانی که از شکست‌ها و موفقیت‌های خانواده خود آگاه هستند نقش بیشتری را در رسیدن به یک خانواده شاد و موفق ایفا می‌کنند.

وی به عنوان سومین راهکار معتقد است سرپرست خانواده مانند مدیر یک شرکت بزرگ است که باید به طور هفتگی جلساتی را با حضور تمام شرکا برگزار کند. فیلر می‌گوید: در این جلسه سوالاتی مانند در هفته گذشته چه کارهایی به چه صورت انجام شد؟ و در هفته آینده چه کارهایی انجام می‌شود؟ مطرح می‌شوند. در پایان این جلسه فرزندان برای کارهای مثبت پاداش می‌گیرند و برای کارهای منفی تنبیه می‌شوند.

چهارمین پیشنهاد وی پاسخ به این سوال است که "چگونه به درستی بجنگیم؟"  برای پاسخ به این سوال فیلر به جای رجوع به کتاب‌های مسائل خانواده  به پروژه ای که در مدرسه حقوق هاروارد درمورد روش های مذاکره در مسائل حقوقی انجام شده توجه می‌کند. وی روش حل مسائل و دعواهای والدین با فرزندان را به سه مرحله تقسیم می‌کند. در مرحله اول طرفین دعوا باید از یکدیگر جدا شوند، در مکان‌های مختلفی از خانه قرار بگیرند و هر کدام از خود بپرسند: چه اتفاقی افتاده است؟ در مرحله بعد فرزندان باید سه گزینه برای حل مسئله ارائه دهند. در مرحله پایانی یکی از این گزینه ها به عنوان پلی به آینده انتخاب می‌شود.

"فیلر" خوردن شام خانوادگی را یکی از موثرترین راه های داشتن یک زندگی شاد می‌داند. تحقیقات نشان داده نوجوانانی که با خانواده خود شام می‌خورند کمتر به سمت مواد مخدر، داروهای توهم زا یا خودکشی می‌روند. همچنین گذراندن زمان بیشتر با خانواده شرایط را برای دستیابی به مدارج تحصیلی بالاتر فراهم می‌کند.

و در نهایت و به عنوان ششمین راهکار، از نظر "فیلر" خواندن درباره روش های داشتن یک خانواده شاد کافی نیست، شما باید تلاش کنید تا این مراحل را اجرا کنید. پس فقط به داشتن زندگی شاد فکر نکنید بلکه برای تحقق آن زمان و انرژی کافی اختصاص دهید.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار