رییس مرکز بهداشت دیواندره از تزریق ۲۸ هزار و ۳۰۰ دز واکسن کرونا به جمعیت هدف از آغاز واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،منصور میرزایی رییس مرکز بهداشت دیواندره اظهار داشت: براساس آخرین آمار ۲۸ هزار و ۳۰۰دز واکسن در دیواندره به گروه‌های هدف تزریق شده است، و ۷۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

او افزود: ۳ پایگاه در سطح شهر دیواندره و ۱۰ مرکز در روستاهای شهرستان برای واکسیناسیون بر علیه بیماری کرونا مشخص و واکسیناسیون انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت دیواندره بیان کرد: افراد بالای ۴۰ سال در جمعیت شهری و در جمعیت روستایی افراد بالای ۳۰ سال برای تزریق واکسن کرونا به پایگا‌های مشخص شده مراجعه کنند تا روند واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ شتاب بیشتری بگیرد.

میرزایی تاکید کرد: افرادی که علائم کرونا دارند با توجه به شروع پیک پنجم باید سریع به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرد، در این روز‌ها افرادی مشاهده می‌شود که چند روز از بیماری گذشته و با بد حالی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که درمان آنان با مشکل مواجه می‌شوند.

او با اشاره به بستری ۱۴ نفر از همشهریان در بخش اورژانس تنفسی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان تاکید کرد: مردم از دورهمی ها و برگزاری مراسم‌های مختلف دوری گرفته تا بتوانیم پیک پنجم را با تلفات کمتری پشت سر بگذاریم.

رییس مرکز بهداشت دیواندره گفت: علاوه بر اولویت گروه‌های سنی گروه‌های خاص بالای ۱۸ سال شامل بیماران دیابتی و قلبی عروقی با تایید و گروه پزشک متخصص برای دریافت واکسن در اولویت قرار دارند.

میرزایی با بیان اینکه وضعیت دیواندره نارنجی است گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونا کشور همه اماکن ورزشی، بوستان ها، تفرجگاه ها، پارک ها، تالار‌های پذیرایی کتابخانه‌های عمومی و سایر مشاغل مشابه تا روز یکشنبه تعطیل است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.