مولوی کریم زایی با بیان اینکه امام حسین (ع) به بشریت درس آزادگی و عزتمندی آموخت گفت: همه اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص) ارادت قلبی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهرگفت: امام حسین (ع) با قیام خود درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما آموخت و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

وی افزود: واقعه عاشورا یکی از مهمترین وقایعی است که توانست اسلام را از انحرافاتی که توسط حاکمیت به وجود آمده بود نجات دهد و بار دیگر مردم را نسبت به اسلام، قوانین اسلامی و دین مبین اسلام و آن احساس مسوولیتی که یک فرد مسلمان باید در قبال دین داشته باشد آگاه کرده و بصیرت‌افزایی را در کل جامعه اسلامی به وجود آورد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: باید آن عشق، علاقه، بیداری و بصیرتی که امام حسین (ع) و یارانش با خون خود درخت دین، عدالت و درخت امر به معروف و نهی از منکر را آبیاری کردند تداوم یابد.

وی اظهارداشت: مقابله با ظلم و استکبارستیزی از مهمترین درس‌های شهادت امام حسین (ع) در روز عاشوراست که در عصر حاضر باید بیش از پیش مورد توجه امت اسلام قرار گیرد.

مولوی کریم زایی افزود: کسی که حب رسول خدا (ص) را در دل دارد بی شک محبت اهل بیت علیهم السلام و خاندان آل رسول الله را نیز با خود دارد، بنابراین در این روز‌ها همه باید در مسیر اصلی اسلام که همان وحدت است حرکت کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار