دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشستی خبری در نیویورک گفت: سازمان ملل نمی‌تواند کنترل فرودگاه کابل را در شرایط فعلی به دست بگیرد چرا که اوضاع در آنجا نا آرام است.

وی افزود: به نفع گروه طالبان است که بتواند اعتماد جامعه جهانی را جلب کند. باید یک دولت فراگیر در افغانستان با تکیه بر احترام به حقوق زنان تشکیل شود.

گوترش تصریح کرد: تشکیل یک جبهه بین المللی برای مذاکره با طالبان حائز اهمیت است. باید تضمین شود افغانستان به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود.

در همین حال سازمان ملل متحد یک فراخوان بشردوستانه برای جمع آوری کمک‌های بی سابقه ۳۵ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۲۱ میلادی را اعلام کرد تا با پیامد‌های پاندمی نسل جدید ویروس کرونا که صد‌ها میلیون نفر در تمام جهان از جمله افغانستان را در فقر و تنگدستی قرار داده و همزمان احتمال قحطی نیز وجود دارد، مقابله شود.

نام‌های مارتین گریفیتس، رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل، دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا، تدروس آدهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت و همچنین فیلپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در میان امضا کنندگان فراخوان دیده می‌شود. آن‌ها از اهداکنندگان می‌خواهند تا تلاش‌های خود را برای تامین مالی عملیات بشردوستانه در مورد مردم افغانستان افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار