نخست وزیر انگلیس با مطرح کردن ادعایی مبنی بر پایان حملات تروریستی در افغانستان گفت لندن بر اساس عملکرد طالبان قضاوت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی درباره ماموریت نظامی انگلیس در افغانستان گفت: «فداکاری‌های زیادی در افغانستان انجام دادیم. ۱۵۰ هزار سرباز ما در طول این ۲۰ سال در آن جا حضور داشتند.»

او در ادامه ادعا‌های خود به موفقیت‌های انگلیس در افغانستان اشاره کرد و گفت: «ما در مأموریت خود موفق شدیم و حملات تروریستی را در  افغانستان متوقف کردیم. ما توانستیم باعث توسعه افغانستان شویم و برای زنان جامعه بهتری را ایجاد کنیم.»

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت که کشور‌های غربی بدون کمک آمریکا نمی‌توانستند به ماموریت خود در افغانستان ادامه دهند.

جانسون در ادامه اظهارات خود افزود: «اوضاع افغانستان از پایان هفته جاری ثابت بوده، اما همچنان بحرانی است.»

او همچنین خاطر نشان کرد که فروپاشی ناگهانی نیرو‌های افغان، سریع‌تر از آنچه ما انتظار داشتیم بود.

این مقام انگلیسی در ادامه با اشاره به اقدامات طالبان گفت: «ما بر اساس عملکرد طالبان قضاوت می‌کنیم نه بر اساس گفته‌های آن‌ها. طالبان در حال حاضر اجازه تخلیه از فرودگاه کابل را می‌دهد. من فکر نمی‌کنم استقرار ده‌ها هزار سرباز انگلیسی برای مبارزه با طالبان گزینه مناسبی باشد.»

نخست وزیر انگلیس همچنین تاکید کرد که مهم‌ترین موضوع این است که ما به خروج مردم و شهروندان انگلیسی از افغانستان  سرعت بخشیم.

او در ادامه افزود: «ما برای حمایت از مردم افغانستان و ایجاد ثبات در افغانستان با شرکای خود در تماس هستیم.»

روز گذشته نیز، بوریس جانسون از پذیرش مرحله به مرحله شهروندان افغانستانی از سوی این کشور خبر داد و گفت که انگلیس در مرحله اول پذیرای ۵ هزار و در آینده‌ای طولانی‌تر ۲۰ هزار شهروند افغانستانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار