سلطانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعلام آمادگی استان اردبیل برای واکسیناسیون خودرویی/ ۲۳.۶ درصد افراد واکسینه شدند

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل از اعلام آمادگی استان اردبیل برای واکسیناسیون خودرویی در صورت تامین واکسن خبر داد.

رامین سلطانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: استان اردبیل هم مثل کل کشور با توجه به شروع پیک پنجم کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارد، اما با توجه به ادامه دار بودن طرح شهید سلیمانی از ابتدا تاکنون در تلاشیم تا در این استان شرایط نسبتاً خوبی را رقم بزنیم.

او ادامه داد: بسیجیان استان اردبیل برای پیشبرد هرچه بهتر، طرح شهید سلیمانی به ویژه در حوزه ، واکسیناسیون بسیج شده اند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و فرماندهی کل سپاه، تمام نیرو‌های بسیج و سپاه پای کار آمده اند و در حوزه بیماری یابی و تست عمومی و به ویژه واکسیناسیون با قدرت هر چه تمام‌تر مشغول فعالیت هستند و تا ریشه کن شدن کامل این بیماری از تلاش دست بر نخواهند داشت.

وضعیت واکسیناسیون در استان اردبیل

سلطانی در مورد وضعیت واکسیناسیون در استان اردبیل گفت:  تقریباً ۲۲۰ مرکز روستایی و شهری علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی، در حوزه واکسیناسیون حضور دارند. به علاوه ۱۰ مرکز واکسیناسیون تجمیعی از این ده مرکز بنا به نیاز دانشگاه، سه مرکز توسط بسیج جامعه پزشکی استان راه اندازی شده و روزانه بیش از ۲ هزار تزریق در این مراکز انجام میشود و ما اعلام آمادگی کردیم تا حتی واکسیناسیون خودرویی را در صورت تامین واکسن به خوبی مدیریت کنیم و از استعداد و ظرفیت بسیج بهره بگیریم.

او بیان کرد: خوشبختانه استان اردبیل جزو استان‌هایی است که از ابتدای آغاز طرح شهید سلیمانی، تا کنون این طرح در آن بهترین نحوه ادامه یافته است. حتی جلسات قرارگاهی که به صورت هفتگی برگزار می‌شود نیز لغو نشده و با توجه به همکاری‌های بسیج و همچنین همکاری‌های بین بخشی، اردبیل جزو استان‌هایی بود که به تازگی وارد پیک پنجم شده و فعالیت‌های برنامه ریزی شده ای برای مهار این پیک و تقویت طرح شهید سیلمانی، وجود دارد. امیدواریم با حضور بسیجیان برای بیماری یابی و قرنطینه هوشمند و همچنین بهبود عملکرد واکسیناسیون بتوانیم در سریعترین زمان ممکن از این پیک نیز بگذریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: متوسط تزریق واکسیناسیون در کل کشور ۲۱ درصد است، اما در اردبیل تا کنون ۲۳.۶ درصد تزریق واکسن صورت گرفته و به محض تامین واکسن سعی می‌کنیم واکسیناسیون استان را به پایان برسانیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار