فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: طرح شهید سلیمانی به مرور زمان دچار استهلاک شد که امروزه باید فعالیتش تقویت و از سر گرفته شود.‌

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در برنامه نشست ویژه فرماندهی ستاد کرونا که در دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: من از کادر درمان تشکر ویژه دارم زیرا در این میدان خطرناک ایستادگی کرده و وجود شان را وقف مقابله با بیماری کرونا کرده اند. رهبری عظیم شأن در خصوص بیماری کرونا رهنمودهای راهگشایی را فرمودند .

او ادامه داد: تجربه دو ساله نشان داده است که این پدیده خود به خود مهار و کنترل نمی شود و رفتار سینوسی بیماری ناشی از رفتار ماست . شیوع و آسیب رسانی این ویروس تغییر کرده است و امروز وضعیت به مرز هشدار ملی رسیده و برای مقابله با این بیماری نیازمند یک جهاد ملی هستیم.

سلامی بیان کرد: ما باید دست به دست هم بدهیم تا یک کار بزرگ در کشور انجام شود. پیشنهاد تعطیلات در تاسوعا و عاشورا  به ستاد ملی داده شده و موضوع در دست بررسی است اما نکته مهم این است که اگر قرار شد تعطیلاتی اتفاق بیفتد باید قاطعانه تعطیلات را به فصرت تبدیل کنیم و به هیچ وجه سفری اتفاق نیفتد، جریمه برای بیماری بازدارنده نیست و برای فرد می‌تواند تلنگر باشد ما باید از انتقال ویروس جلوگیری کنیم. باید جمعیت را در خانه ها ساکن کنیم و باید مردم هم همکاری بیشتری داشته باشند، چون  مرگ و میر ناشی از کرونا محتوم و پسندیده نیست و مرگ قابل پیش بینی است و مردم باید مراقب خود و دیگران باشند و این روزها مرگ ها مسری شده است.

سلامی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در یک دوره نجات بخش بوده و به مرور زمان دچار استهلاک شده که امروزه باید فعالیت اش تقویت و از نو‌گرفته شود.‌ برای جایگزینی کادر درمان می توان از بسیجی هایی که دانش پرستاری دارند به کادر درمان کمک کرده و راه حل دیگر دانشجویان ترم های بالای پرستاری و پزشکی با آموزش های کوتاه مدت در جهت کمک به کادر درمان مشغول به فعالیت شوند .

او در زمینه واکسیناسیون گفت: ما باید میزان مراکز واکسیناسیون را توسعه بدهیم و ما این کار را حتما انجام خواهیم داد و از ظرفیت های مختلف برای امور واکسیناسیون استفاده بهینه خواهیم کرد. یک اعتماد نادرست ایجاد شده که افراد واکسینه به بیماری مبتلا نخواهند شد، در حالی که این باور کاملا غلط است و عنصر اصلی در پیشگیری از بروز بیماری خود مردم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
این مدیریت امروز کشور است با تهدیدات بیولوژیک آینده چه خواهید کرد ، در کشوری که ظرفیت سازی انجام نمیگردد و بیولوژیست ها در آن رانده میشوند نمیتوان توقع داشت واکسن که محصولی استراتژیک است انبوه سازی شود چون مسئولان پیشین هیچ اعتقاد و علاقه ای به سرمایه گذاری و توسعه واکسن سازی و بروزرسانی آن نداشتند. امیدواریم دولت جدید این بخش را تقویت کنند چرا که این اولین و آخرین ویروس و بیماری نخواهد بود .
آخرین اخبار