مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با درایت و همکاری مردم شاهد برگزاری مراسم های عزاداری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز هستیم.



به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه همه ساله مراسم‌های باشکوهی را در ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش در سراسر کشور و به ویژه امامزادگان برگزار می‌کنیم، گفت: امسال نیز بر خلاف اینکه تصور می‌شد شکوه این مراسم‌ها به دلیل شیوع کرونا تحت تأثیر قرار بگیرد، اما با درایت و همکاری مردم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم و شیوه نامه های بهداشتی به خوبی در مراسم ها رعایت می شود.

حجت الاسلام بلک با تاکید بر اینکه حضور در روضه‌ها و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) به نوعی حضور در حماسه عاشورا است، ادامه داد: امسال مراسم‌ها در امامزادگان استان اصفهان در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از نظر ما بلامانع است.

او تاکید کرد: البته باید توجه داشت که هیئات در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجیه شده‌اند و از سوی دیگر برگزاری مراسم‌ها در هر شهرستان در بقاع متبرکه بسته به نظر ستاد مقابله با کرونای شهرستان‌ها خواهد بود.

لزوم توجه به حفظ سلامت مردم در برگزاری مراسم‌های عزاداری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از سخنوران و مداحان نیز درخواست شده با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه کنند، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در کنار برگزاری مراسم با شکوه عزاداری همواره مورد تاکید ما بوده است.

او با بیان اینکه در روز عاشورا اعمال خاصی باید انجام شود، گفت: برگزاری مراسم دعای روز عاشورا، مقتل خوانی در ساعات نزدیک به اذان ظهر، نماز جماعت ظهر عاشورا و دیگر برنامه‌های مناسبتی در این روز انجام می‌شود.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه طرح «بصیرت عاشورایی» در سال جاری با همکاری هیئات مذهبی اجرایی شده است، ادامه داد: انتظار ما این است که در ادامه مراسمات نیز همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار