مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات فرهنگی و قرآنی استان اصفهان در ایام تاسوعا و عاشورا با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به‌صورت مستقیم برنامه‌ای برای این ایام ندارد و تصدی گری نمی‌کند، اما از طریق ارائه مجوز‌هایی به موسسات و مراکز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اینگونه برنامه‌های مناسبتی و دینی و مذهبی را برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزادگی و مبارزه با ظلم و ستم به‌عنوان دیگر اهداف بسیار درخشان قیام امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) برای اصلاح جامعه قیام کرد ادامه داد:آن حضرت در مقابل فساد و باطل ایستاد و برای ایجاد حق قیام کرد.

به گفته حجت الاسلام معتمدی، مسلمانان و غیر مسلمانان در کشور‌های مختلف دنیا با مطالعه اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا، پیام‌های بسیار خوبی دریافت می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد:پیام‌های بزرگی در این نهضت و قیام وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که هر کاری باید برای رضای خدا آغاز شده و با توکل بر خدا انجام شود.

وی اضافه کرد: نام و یاد امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت تا روز قیامت در اذهان جهانیان جاودانه باقی خواهد ماند و الگوی بسیار خوبی برای مسلمانان و آزادیخواهان است.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: بر اساس روایات، برگزاری مجالس عزاداری برای امام حسین دارای ثواب و اجر عظیمی است که نورانیت برای انسان‌ها و جامعه به همراه خواهد داشت و همه ما وظیفه داریم که هر سال برای برگزاری با شکوه اینگونه جلسه‌ها تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نهضت امام حسین از مدینه و با هدف مبارزه با یزید آغاز شد تاکید کرد: این قیام و مکتب باید نسل به نسل برای جامعه باقی بماند و برگزاری با شکوه اینگونه مراسم و عزاداری‌ها این جاودانگی را ایجاد خواهد کرد و پرچم قیام امام حسین را سربلند نگه خواهد داشت تا به صاحب اصلی آن برسد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.