مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان گفت: ۳۰ کانون از مجموع ۲ هزار کانون فعال مساجد استان اصفهان در طرح ملی فرهنگ و هنر مساجد ایران(فهما) برتر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نیستانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته طرح ملی فهما در ۴۸ شاخص و ۱۲ رواق تشکیل شد، گفت: این طرح در تمامی شاخص‌ها و رواق‌ها در زیست بومی مساجد برگزار و امسال۲ هزار کانون در این طرح شرکت کردند که ۵۰۰ کانون آن در شهرستان‌ها تشکیل و همه اخبار و گزارش‌ها در صفحه اختصاصی هر مسجد بارگذاری شده است.

او افزود: هدف از برگزاری این طرح شناسایی و توانمندسازی استعداد‌های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی است.

او تصریح کرد: فهما طرحی است که ریل گذاری و هدایت کانون‌های مساجد را بر عهده دارد که محور‌های مقاومت و عزت ایران اسلامی، قرآن و سیره اهل بیت (ع)، پیشرفت و امید به آینده و مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین آنهاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: کانون برتر مساجد اصفهان در آینده با سایر کانون‌های برتر کشوری رقابت خواهند کرد.

او ادامه داد: همچنین در طرح مسابقات قرآنی یک هزار نفر شرکت کننده داشتیم و یک هزار و ۳۰۰ کتابخانه در مساجد در این مدت یک ساله فعال بودند که از ۲ کتابخانه برتر، حدود چهار هزار و ۱۰۰ نفر در موضوع کتابخوانی شرکت کردند.

نیستانی به آماده شدن زیر ساخت فضای مجازی در سال ۹۸ اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۹ به دلیل کرونا مساجد تعطیل شد، اما فعالیت‌ها با زیر ساخت‌های فضای مجازی مساجد ادامه داشت و در این زمینه نسبت به سال‌های قبل موفق عمل شده است.

او به سه شنبه‌های تکریم از فعالان فرهنگی خانواده شهدا اشاره و تصریح کرد: یک هزار و ۱۵۰ گزارش تکریم در سال گذشته داشتیم که امسال مهمترین تکریم استان به صورت بر خط با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده شهید حججی را داشتیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان بیان کرد: در استان ۲ هزار کانون مساجد داریم که فقط ۴۰ کانون جدید امسال به تعداد کانون‌ها پیوستند که یکی از دلایل افزایش کانون‌ها بحث مجوز‌های الکترونیکی بود که از مجموع کل کانون بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد مجهز به کسب مجوز الکترونیکی شدند.

او اضافه کرد: تعداد اعضای جدید کانون مساجد امسال ۱۰ هزار نفر بوده است که ۳۵۰ هزار عضو این کانون‌ها در مساجد در اصفهان است.

نیستانی با اشاره به کانون‌های برتر اصفهان کانون معراج الصالحین مسجد باب الحوائج کاشان با ۱۷ هزار و ۹۶۴ شرکت کننده را کانون برتر طرح فهما با ۱۸ هزار امتیاز سال ۹۹ عنوان کرد.

او به طرح حمایت راه کار اشاره و افزود: یک هزار و ۳۱۰ مورد در این طرح که مخفف (رزمایش ایمان و همدلی، کار و ایثار) است از استان شرکت و نیز ۷۸۵ کانون کارآفرینی در طرح کارآفرینی شرکت کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.