در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اجرای تعزیه در چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پیرو اعلام رسمی ستاد مدیریت بیماری کرونا، بدلیل شیوع ویروس سویه دلتا کرونا در استان، اجرای تعزیه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) ممنوع است.

او افزود: پیرو ابلاغ نامه شماره ۴۹۸۲/۱۴۰۰/۴۰ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با عنایت به دستورات و مصوبات موکد ستاد کرونای استان و در راستای صیانت از قداست آیین‌های حسینی و حفظ سلامت هم استانی‌های عزیز بویژه عاشقان و محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به اطلاع گروه‌های تعزیه‌گردان و شبیه‌خوان می‌رساند با عنایت به مراجعات حضوری، تماس‌های تلفنی و پیگیری‌ها و سؤالات متعدد و مکرر در خصوص صدور مجوز برای اجرای شبیه‌خوانی، به اطلاع عموم عزیزان می‌رساند که با هدف عمل به مصوبات شورای تامین و ستاد کرونا، امکان صدور هرگونه مجوز اجرای تعزیه و شبیه‌خوانی از عهده این اداره کل ساقط گردیده و تا اطلاع ثانوی برای هیچ گروهی مجوز اجرا صادر نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


کرونا و آیین‌های محرم در چهارمحال و بختیاری/ مراسم عزاداری سالار شهیدان زیر چتر شیوه نامه های بهداشتیشریفی اضافه کرد: در راستای عمل به منویات مقام عظمای ولایت و تحقق مصوبات شورای تامین و ستاد کرونا و ماموریت محوله، این اداره با انجام دیدار‌هایی با تعدادی از شبیه‌خوانان و شبیه‌گردانان استان، ضمن تاکید بر اهمیت صیانت از جان مردم و عمل به مصوبات ستاد کرونا، خواهان صیانت از قداست این مراسم و آئین‌ها و زمینه سازی برای سلامت جامعه شده است.

او ادامه داد: ضمن قدردانی از همراهی‌های آگاهانه و با بصیرت گروه‌های تعزیه‌خوان و شبیه‌گردان با برنامه‌های ستاد کرونا، مؤکداً استدعا دارد تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه تجمع و اجرای شبیه‌خوانی در جای جای استان خوداری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تعزیه خوان
۱۷:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
طبق دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا یکی از با شکوه ترین مراسم هایی که میشه برگزار کرد و تمامی پروتکل های بهداشتی رو رعایت کرد مجلس شبیه خوانی و تعزیه خوانی است. چرا که به دلیل ثابت بودن خود تعزیه و اجرا در فضاهای معمولا باز و تکایایی که معمولا سرباز یا با ارتفاع بیش از6 متر هستن. همچنین رعایت فواصل فیزیکی به دلیل ثابت بودن عزاداران به راحتی قابل کنترل است. اما متاسفانه مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری که قبلا هم محرظ شده بود که علاقه ای به ترویج آیین های مذهبی ندارد همچون سالهای گذشته و برخلاف سایر استان ها دست به ممنوعیت برگزاری این آیین ملی مذهبی و مورد توجه مردم نموده است، این در حالی است که تعزیه در سایر استان ها با شکوه و عظمت خود در حال برگزاری است.جناب شریفی و همکارانشون هم ان شاله در پیشگاه اباعبدالله الحسین(ع) جوابگو خواهند بود.
آخرین اخبار