معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: علاوه بر گروه‌های سنی اعلام‌شده، ۲۰ گروه پرخطر علیه کرونا در چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در استان ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر است و تاکنون ۲۲.۷ درصد از این جمعیت واکسینه شده‌اند.

او افزود: ۱۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۴ مرکز تجمیعی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و مراکز شهرستان‌ها برای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در استان درحال فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: در شهرستان‌های شهرکرد و کوهرنگ با ۲۷ درصد بیشترین و شهرستان لردگان با ۱۸ درصد کمترین تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف انجام‌شده است و با توجه به جمعیت هدف و میزان واکسن ورودی به کشور ۱.۱ درصد سهم استان چهارمحال و بختیاری است.

او اظهار داشت: تاکنون علاوه بر گروه‌های سنی اعلام‌شده، ۲۰ گروه پرخطر ازجمله معلمان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، زندانیان، نیرو‌های انتظامی، قضات، اساتید، عوامل اجرایی انتخابات، رانندگان حمل‌ونقل عمومی، پاکبان‌ها و کارمندان بانک‌ها علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

جزایری تصریح کرد: تاکنون ۲۱۸ هزار و ۵۵۴ دوز واکسن به استان تحویل داده‌شده که از این تعداد ۱۵۶ هزار دوز نوبت اول و ۵۳ هزار و ۱۹۶ دوز مربوط به نوبت دوم است.

او گفت: گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال با ۸۲.۸ درصد بیشترین و گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال کمترین استقبال را از واکسیناسیون کرونا در استان داشته‌اند.

جزایری بیان کرد: گروه‌های سنی اعلامی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir جهت ثبت نام و دریافت نوبت اقدام نمایند.

او ادامه داد: در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، گروه‌های هدف از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ و توسط بهورزان و مراقبین سلامت جهت دریافت واکسن کرونا دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار