مطهری نسب گفت: بیکاری بزرگترین معضل کنونی شرق استان سمنان و علت اصلی تعداد زیادی از پرونده‌های دادگستری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احمد مطهری نسب رییس دادگستری شاهرود گفت: بیکاری علاوه بر وارد کردن فشار اقتصادی به خانواده ها و به‌ویژه اقشار فرودست جامعه ، علت تخلف دیگر شهروندان نیز شناخته می شود.

او با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل پرونده‌ جزو اولویت های کار دادگستری است، تصریح کرد: برای تحقق این امر باید تمامی دستگاه های متولی همکاری داشته باشند.

رییس دادگستری شاهرود ادامه داد: مسوولان امر باید با همدلی در جهت احیای حقوق عامه دستگاه قضا را یاری کنند.

او با بیان اینکه فرهنگ سازی برای رعایت حقوق عامه با کمک اصحاب رسانه میسر می شود، افزود: باید در اجرای سیاست های دستگاه قضا برای کاستن از جمعیت زندان ها، مجازات های جایگزین بیشتر شود و با بیان آن ها در رسانه ها این موضوع ترویج داده شود.

مطهری نسب با اشاره به اینکه در ۱۲ ماه گذشته دادگستری شاهرود برای برخی پرونده ها احکام جایگزین صادر کرده که نتایج خوبی داشته است، اظهار داشت: برای برخی جرم ها، احکامی مانند خرید و توزیع ماسک و لوازم مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی ، کاشت درخت و کمک به بیماران صادر شد که اثرگذاری تعدادی از آن ها نسبت به حبس بیشتر بود.

رییس دادگستری شاهرود یکی از سیاست های دستگاه قضایی را فعال کردن بنگاه های اقتصادی تعطیل شده خواند و ابراز داشت: با استمرار فعالیت این بنگاه ها رونق اقتصادی ایجاد و زمینه خشکاندن بیکاری فراهم و سفره مردم نیز پررنگ‌تر می شود.

او با بیان اینکه دادگستری دنباله رو اجرای سیاست های قوه قضاییه است، تصریح کرد: نظم و انضباط اداری در راستای اجرای این سیاست ها در اولویت کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار