بسیج سازندگی برای کمک به توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم ۴۳۸ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در استان سمنان راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی کاشفی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: با بهره مندی از تسهیلات این صندوق‌ها تاکنون ۴۲ شرکت تعاونی در این استان تشکیل و کارگاه‌های تولید و اشتغال راه اندازی شده است.

او افزود: اصلی‌ترین اهداف تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه، احیای سنت قرض‌الحسنه، تقویت مشارکت مردمی، محرومیت‌زدایی، کاهش وابستگی به بانک‌ها، ایجاد اشتغال و تعاونی با شعار "کار برای مردم، کار با مردم و کار توسط مردم " است.

کاشفی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیج سازندگی ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا بوده است گفت: بسیج سازندگی در راستای اجرای سیاست‌های اشتغال‌زا می‌کوشد منابع قرض‌الحسنه را به توانمندسازی متقاضیان ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار‌های جدید اختصاص دهد. تلاشی که علاوه بر تأثیر بر نرخ بیکاری به‌عنوان یکی از متغیر‌های اساسی اقتصاد کلان، معیشت صاحبان کسب‌وکار را در بلند مدت و به‌صورت پایدار تأمین می‌کند.

مهدی کاشفی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۸ صندوق قرض الحسنه در مجموعه بسیج سازندگی استان تشکیل و در حال فعالیت هستند افزود: این استان در جایگاه نخست کشور در زمینه تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال زا است و روند گسترش و

تشکیل این صندوق‌های در نقاط مختلف استان ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.