مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم گفت: واحدهای مسکونی در دست ساخت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم برای اقشار آسیب پذیر و سیل‌زده تا اوایل پاییز امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روح‌الله افشاریان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در پاسخ به تاخیر در ساخت و تحویل واحد‌های اقشار آسیب‌دیده از سیل سال ۹۸ شهرستان سمیرم گفت: بخش مهمی از بروز مشکل در کند شدن احداث پروژه ۱۲۰ واحدی سیل‌زدگان به دلیل تغییر و بالارفتن قیمت‌ها در ۲ سال گذشته است.

به گفته وی بیشتر تاسیسات ساختمانی و زیرسازی ۶۰ واحد انجام و دریچه‌های همه ۱۲۰ واحد نیز نصب شده است.

مدیر بنیاد مسکن سمیرم به کاشی‌کاری و گچ‌کاری ۱۰۰ واحد ساختمانی این مجموعه اشاره کرد و افزود: آجرنمای مورد نیاز برای ۱۰۰ واحد نیز خریداری شده است که بزودی تکمیل و نصب می‌شود.

افشاریان ادامه داد: طبق برآورد کارشناسان ما در سال ۹۸ که شاهد وقوع سیلاب در شهرستان بودیم، ساخت هر مترمربع از این ساختمان‌ها، یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان هزینه در برداشت که در مجموع برای یک واحد ۱۵۰ میلیون تومان صرف می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی یکی از خیران ۲۵ میلیارد ریال کمک به منظور تامین میلگرد و آرماتور به ساخت واحدها، کمک کرد که باعث پیشرفت سریع‌تر این پروژه شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم با بیان اینکه از سال ۹۸ تا به امروز فقط سیمان حدود ۳۰۰ درصد گران شده است، اظهار کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۲۰ واحد بنیاد هزینه شده است و این یعنی برای هر واحد ساختمانی ۱۳۴ میلیون تومان صرف کرده‌ایم.

به گفته افشاریان، به طول انجامیدن ۱۵ ماهه این پروژه چه به دلیل بالارفتن قیمت‌ها یا شرایط کرونایی ناخواسته بود و تلاش داریم با کمک‌های استانی و خیران تا میانه مهر امسال همه ۱۲۰ واحد اختصاص داده شده به آسیب دیدگان از سیل را تکمیل و تحویل دهیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی مردم از جابه‌جایی اعتبارات این طرح عمرانی، گفت: هیچ اعتباری جابجا نشده و همه هزینه‌های تسهیلاتی، بلاعوض و خیرساز مشخص و در اسناد بنیاد موجود است.

سیلاب سال ۹۸ خسارت‌های زیادی به بخش‌ها و زیر ساخت‌های عمومی، باغ‌ها و مزارع و منازل شهرستان کوهستانی سمیرم وارد و حدود ۱۵۰ خانوار ساکن در بافت فرسوده و خانه‌های قدیمی شهر سمیرم و سایر شهر‌های این شهرستان را مجبور به ترک ساختمان‌ها و اسکان اضطراری در مدارس کرد.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.