فرماندار سرپل‌ذهاب گفت:مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت واحد در محوطه حرم احمد بن اسحاق (ره) این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نورالدین فرزادی پور فرماندار سرپل ذهاب گفت: ایام محرم فرصت مهمی برای خودسازی و تزکیه نفس است، اما با توجه به شرایط کرونایی و خطر برای سلامتی مردم، برگزاری مجالس عزاداری به صورت تجمعی و پرخطر ضرورتی ندارد و به طور قطع اهل بیت (ع) به سلامتی مُحبان و یاران خود توجه خاصی دارند.

او بیان داشت: هیات‌های مذهبی سطح شهرستان در روز‌های تاسوعا و عاشورا مراسم زنجیرزنی و سینه زنی نباید داشته باشند و در شب شام غریبان نیز مراسم عزاداری در محوطه حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) برگزار نشود.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد :مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرستان سرپل ذهاب برگزار می شود.

محرم درس‌ها و پیام‌های بسیاری دارد

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: حضور در آیین عزاداری خود نوعی ترویج معارف دینی است که باعث می‌شود جوانان ما با سیره و روش ائمه معصومین (ع) و همچنین مبارزات سیاسی آن‌ها در برابر ظلم و استکبار به خوبی آشنا شده و آن را الگوی عملی خود در زندگی شخصی و اجتماعی قرار دهند.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: محرم درس‌ها و پیام‌های بسیاری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر عزاداری و سوگواری باید معرفت خود را نسبت به امام حسین (ع) و قیام ایشان افزایش دهیم.

گفتنی است:سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.