مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغی برگزاری مراسم مذهبی در مکان‌های مسقف ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغی از روز دوشنبه (۲۵ مرداد) برگزاری مراسم مذهبی در مکان‌های مسقف ممنوع است از همین رو انتظار می‌رود هیئت‌های استان در رعایت آن اهتمام لازم را به کار گیرند.

او با اشاره به دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه برگزاری مراسم مذهبی ماه محرم، اظهار داشت: با توجه به وخامت شیوع کرونا و بحرانی شدن وضعیت، از روز یکشنبه دستورالعمل جدیدی ابلاغ شده که بر اساس آن برگزاری هرگونه مراسم در فضا‌های سربسته ممنوع است و هیئت‌های زنجیرزنی هم نباید جابه‌جایی داشته باشند و باید به صورت ایستا و در فضای باز مراسم‌های خود را برگزار کنند.


بیشتر بخوانید


طاهری افزود: پیش از این برگزاری مراسم در فضا‌های مسقف بالای ۶ متر و جابه‌جایی دسته‌های زنجیرزنی مجاز اعلام شده بود، اما از روز دوشنبه درخواست می‌شود تا هیئت‌های مذهبی استان نسبت به رعایت دستورالعمل جدید همکاری کنند.

او به نظارت‌های انجام شده بر نحوه فعالیت هیات‌های مذهبی استان اشاره کرد و گفت: در حالی که برخی هیئت‌های فعال در استان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور شاخص هستند، اما برخی هیئت‌ها نسبت به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را نداشتند که از سوی گروه‌های نظارتی تذکر داده شده است.

طاهری ادامه داد: بر اساس اطلاعات سامانه بیرق، آیین‌های مذهبی ماه محرم در ۴۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود که برای همراه سازی این تعداد هیئت در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش می‌شود.

او از فعالیت ۹ تیم نظارتی در سطح استان خبر داد و افزود: از ابتدای ماه محرم تا روز ششم ۲۷۵ مورد بازرسی از سوی ۱۴۰ ناظر بر فعالیت هیئت‌های مذهبی استان انجام شد که بر اساس آن ۴۱ مورد تذکر شفاهی، دو مورد تذکر کتبی و پنج مورد جابه‌جایی محل هیات انجام شده است.

طاهری خاطر نشان کرد: این بازرسی‌ها در شهرستان شهرکرد ۴۸ مورد، شهرستان بروجن ۲۵ مورد، شهرستان کیار ۲۶ مورد، شهرستان کوهرنگ ۱۸ مورد، شهرستان فارسان ۳۰ مورد، شهرستان اردل ۲۹ مورد، شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان ۵۲ مورد، شهرستان سامان ۲۲ مورد و شهرستان بن ۲۵ مورد بوده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: مراسم مذهبی ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار