مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ مجلس روضه‌خوانی سنتی در استان گفت: برنامه نظارت بر این مجالس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ مجلس روضه‌ خوانی سنتی در استان اظهار داشت: برنامه نظارت بر این مجالس و همچنین هیئت‌های مذهبی و مداحان ثبت‌شده در سامانه بیرق همواره اجرا می‌شود.

او افزود: هم‌اکنون ۳۵ مبلغه و حدود ۲۰۰ خانه قرآن در چهارمحال و بختیاری در برپایی مجالس روضه‌خوانی مشارکت دارند.


بیشتر بخوانید


طاهری در ادامه درباره فعالیت‌های قرآنی در استان اضافه کرد: با وجود رونق این‌گونه فعالیت‌ها در ۱۴۷ خانه و موسسه قرآنی استان همچنان در برخی شهرستان‌ها، مشکلاتی از نظر بسط مفهوم قرآنی وجود دارد که تلاش شده است با اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی این مشکلات رفع و یا کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه طرح سفیران قرآنی با همکاری مربیان و مدرسان حوزه‌های علمیه به صورت جهادی در مناطق مختلف استان در حال اجراست، ادامه داد: در طرح دیگری به نام پنجشنبه‌های قرآنی با همکاری و میزبانی خانه‌ها و موسسات قرآنی، برنامه‌های هدفمند در این حوزه به اجرا گذاشته می‌شود.

طاهری برنامه رویش جوان قرآنی را از دیگر طرح‌های در دست اجرا در راستای توسعه مفاهیم قرآنی بیان کرد و گفت: موضوع مهم در اجرای فعالیت‌های قرآنی توجه به اجتماعی کردن مفاهیم این کتاب آسمانی است و اجرای پویش‌های فرهنگی با تکیه بر آیات قرآن در ماه رمضان امسال نشان داد که در صورت تبیین این مفاهیم الهی، مردم نیز برای عمل به آن به نحوی شایسته اقدام خواهند کرد.

او همچنین در خصوص طرح‌های عمرانی این اداره کل و ساخت خانه‌های عالم افزود: بخش عمده‌ای از طرح‌های عمرانی مربوط به ساخت خانه‌های عالم به دلیل اجرای طرح به صورت مشارکتی، نیمه‌کاره باقی‌مانده است.

طاهری به ادامه فعالیت‌های عمرانی این اداره کل در مناطق صمصامی و بازفت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر پیگیری تکمیل طرح‌های عمرانی، برنامه تعمیر و نگهداری ۱۸۰ خانه عالم استان نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار