یازدهمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون بندرعباس در کانون ورزشی بسیج راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یازدهمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون بندرعباس در کانون وزرشی بسیج جنب میدان ترمینال بندرعباس با تلاش بسیج جامعه پزشکی هرمزگان راه اندازی شد.

 فرشیدی افزود: سن واکسیناسیون در استان هرمزگان نسبت به متوسط کشور ۱۰ سال کمتر است و واکسیناسیون افراد بالای ۳۸ سال در استان علیه بیماری کرونا نیز آغاز شده است.

او گفت: اکنون ۷۸ تیم واکسیناتور در بندرعباس مشغول به فعالیتند و با راه اندازی مرکز شهید تختی نژاد نیز ظرفیت واکسیناسیون روزانه در بندرعباس به ۸ هزار نفر رسیدو اکنون در بندرعباس ۱۱ مرکز و در کل استان ۲۴ مرکز واکسیناسیون وجود دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دیروز با تزریق ۱۹ هزار و ۹۰۰ دوز واکسن کرونا، رکورد بیشترین میزان تزریق واکسن در استان شکسته شد.


بیشتر بخوانید؛


فرشیدی افزود: تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در جزایر قشم و کیش آغاز شده است، ولی بعلت مشکل در تامین واکسن، تاخیری در واکسیناسیون ساکنان این دو جزیره ایجاد شد که با رفع این مشکل در هفته آینده، در یک هفته، جمعیت بالای ۱۸ سال در قشم واکسینه می‌شوند.

او گفت: تاکنون نزدیک به ۴۷۰ هزار دوز واکسن در سطح استان تزریق شده است که از این میزان نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر هر دو دوز و نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر دوز اول را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: استان هرمزگان با واکسینه کردن نزدیک به ۳۳ درصد افراد علیه کرونا رتبه دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان هم گفت: مرکز شهید تختی نژاد بندرعباس، ظرفیت واکسیناسیون روزانه هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر دارد و به دنبال افزایش ظرفیت و شمار مراکز واکسیناسیون در استان هستیم.

به گفته سردار اباذر سالاری، سپاه و بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون ۱۲ مرکز واکسیناسیون در استان راه اندازی کرده اند.

معاون پالایشگاه نفت آفتاب هم گفت: این پالایشگاه برای راه اندازی و تجهیز این مرکز ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

به گفته صدرا فتاح، بر اساس توافقنامه میان این پالایشگاه و بسیج جامعه پزشکی هرمزگان، پالایشگاه نفت آفتاب ظرف ۶ ماه آینده نیز ۳۰۰ میلیون تومان دیگر برای پشتیبانی از این مرکز هزینه می‌کند.

انتهای خبر/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.