اطلاعات شخصی 100 میلیون کاربر شرکت T-Mobile به سرقت رفته و حالا با قیمتی گزاف برای فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت T-Mobile در حال بررسی نقض اطلاعاتی است که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را که از ارائه دهنده بی سیم استفاده می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده و اطلاعات شخصی شامل شماره تلفن، شماره امنیت اجتماعی، نام، آدرس و شماره‌های IMEI منحصر به فرد از این شرکت سرقت شده است.

سایر اطلاعات سرقت شده شامل اطلاعات گواهینامه رانندگی است. مادربرد معاون این شرکت می‌گوید که داده‌های فروخته شده را مشاهده کرده است و تأیید می‌کند که این اطلاعات مشروع از مشتریان T-Mobile است. فروشنده داده‌ها در چت با مادربرد نوشت: آن‌ها قادر به سرقت داده‌ها از چندین سرور T-Mobile هستند؛ بنابراین برای پس دادن این اطلاعات سرقت شده مبلغ  ۶ بیت کوین به ارزش تقریبی 280 هزار دلار درخواست کرده‌اند. با این قیمت، می‌‌شود داده‌های مربوط به ۳۰ میلیون شماره تأمین اجتماعی و گواهینامه رانندگی را خریداری کرد. فروشنده اضافه کرد که مهاجمان دسترسی به "سرور‌های پشتی" را از دست داده اند و او را به این باور رساند که T-Mobile قبلاً سرقت اطلاعات را کشف کرده است.

در همین راستا این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: "ما از ادعا‌های مطرح شده در یک انجمن زیرزمینی (غیر رسمی) آگاه و در حال بررسی صحت آن‌ها هستیم. در حال حاضر هیچ اطلاعات اضافی برای به اشتراک گذاشتن نداریم. "

هک اطلاعات شخصی

با وجود اینکه مهاجمان از سرور‌ها اخراج شده اند، اما سارقان قبلاً داده‌ها را بارگیری کرده بودند. فروشنده می‌گوید: "در چندین مکان سرور پشتیبانی انجام شده است. " هنوز این احتمال وجود دارد که این یک بلوف است و اندازه نقض اغراق شده است یا اینکه داده‌هایی که مادربرد مایل به تأیید آن‌ها بوده از نقض داده‌های قبلی آمده است.

این اولین بار نیست که T-Mobile دچار نقض داده می‌شود. در مارس ۲۰۲۰، گروهی که تحت عنوان "هکر‌های پیچیده" شناخته شده اند، توانستند برخی از اطلاعات شخصی متعلق به برخی از مشتریان T-Mobile را قبل از اینکه تیم امنیت سایبری شرکت مخابراتی آن‌ها را سرنگون کند، بدست آورند. مشترکین T-Mobile باید به نظارت بر این داستان ادامه دهند و در صورت داشتن اخبار اضافی برای گزارش، این داستان را به روز خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خبر خوبی بود. خدراشکر
آخرین اخبار