فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

امر به معروف آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیرو‌های مسلح کردستان اظهار داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و باید برای اصلاح جامعه با یکدیگر تلاش و همکاری کنند.

او افزود: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی باید از راه درست و صحیح صورت گیرد و افراد آمر به معروف و ناهی از منکر آموزش‌های لازم را در این مورد ببینند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امام حسین (ع) برای دو هدف بزرگ، اصلاح دین جدش رسول الله (ص) و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز وظیفه ما مسلمانان در قبال انجام این فریضه، بسیار مهم است.

سردار حسینی بیان کرد: در شرایط کنونی انتخاب مدیران شایسته، جهادی، دست پاک، بدون حاشیه و به دور از باندگرایی از بهترین معروفات است، چون جامعه ما به رفع بیکاری و حل مشکلات معیشتی نیاز دارد.

او اضافه کرد: سهم خواهی طرفداران ستاد‌های انتخاباتی یک منکر است که باید در مقابل آن بایستیم و اجازه ندهیم این امر در کشورمان صورت گیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین رعایت فاصله اجتماعی و تلاش برای مهار بیماری کرونا را یک امر معروف دانست و افزود: همه باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشیم و با بستن مغازه‌ها، نرفتن به مسافرت و مهمانی کادر درمان را یاری کنیم.

سردار حسینی افزود: باید تلاش مضاعفی برای بالابردن معروفات در جامعه صورت بگیرد، چون امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

فریضه امر به معروف فقط به رعایت حجاب خلاصه نمی‌شود

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض بسیار مهم ما مسلمانان است که هم در قرآن کریم و هم در روایات متعددی به اهمیت آن اشاره شده است.

سیدعلی سیدحقی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف فقط به رعایت حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود، افزود: قطعا مسئله حجاب و عفاف نیز موضوع بسیار مهمی است، اما باید به همه مسایل در کنار هم پرداخته شود و بدانیم که هر کسی در هر جایگاهی وقتی به وظیفه خود عمل نکرد دچار منکر شده است.

او گفت: نیرو‌های مسلح در شرایط کنونی کشور به عنوان نماینده نظام تلقی می‌شوند و تخلف یک فرد نظامی به حساب کل نظام نوشته می‌شود، پس باید بسیار در این زمینه نیرو‌های مسلح ما هوشیار باشند.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کردستان ادامه داد: باید دستگاه‌های نظارتی ما در بخش‌های مختلف بسیار فعالانه عمل کرده و با تخلفات به صورت جدی برخورد کنند، چون نیرو‌های مسلح برای مردم جامعه الگو هستند.

سیدحقی افزود: بزه‌پوشی و گزارش ندادن تخلفات به مراجع زیرربط نیز امری منکر است که برخورد با آن از مصدایق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

او گفت: در صورتی که نخلف و مشکلی مشاهده می‌شود باید جلوی آن را گرفت تا مشکلات دیگری را به بار نیاورد و نظم نظام را دچار خدشه نکند.

نیرو‌های مسلح پیش‌ قدم فریضه امر به معروف هستند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز اظهار داشت: همه رده‌های نیرو‌های مسلح در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر  پیشقدم هستند و در این راستا همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند.

محمود الله مرادی گفت: همه ما سرباز امام حسین (ع) هستیم، کسی که برای احیای فریضه امر به معروف قیام کرد و خون او تا ابدالدهر در وجود انسان‌های آزادی خواه در جوش و خروش خواهد بود.

او افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف همگانی است و ستاد احیای امر به معروف نیز مروج این فریضه در کل جامعه است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: ۳۲ هزار نفر از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در کردستان آموزش‌های لازم را دیده و در بخش‌های مختلف به کارگیری شده‌اند.

الله مرادی گفت: امروز ما در شرایط سختی قرار داریم و همه دشمنان دین در مقابل ما قرار گرفته‌اند، چون جمهوری اسلامی ایران بر اصول و ارزش‌های خود ایستادگی کرده است.

هر ساله دهه اول محرم، به عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و برنامه‌های متعددی در این راستا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.