پور ذهبی گفت: رعایت انصاف در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین مسائلی است که با در نظر گرفتن آن، می‌توان جامعه را به خیر و صلاح راهنمایی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان  امروز در همایش نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام علی (ع) فرموده است برادران و خواهران ایمانی برای امر به معروف و نهی از منکر در بین خود به سه چیز احتیاج دارند که اگر به آن عمل نکنند از هم جدا و دچار دشمنی می شوند.

پور ذهبی  اولین عامل وحدت بین مسلمانان را، انصاف در حرف، عمل، برخورد و انتقاد برشمرد و گفت: گاهی انسان در تشکیلاتی است که همه چیز بر وفق مراد اوست و ممکن است اتفاقی بیفتد که بر وفق مرادش نباشد و نباید همه خوبی‌ها را به واسطه آن نادیده بگیرد.

او دومین عامل را مهربانی برشمرد و افزود: هر حرفی باید با رفاقت و مهربانی و مثبت گرایی همراه باشد چرا که در میان همه عیوب می شود خوبیها را دید و آن را در معاشرت با دیگران و نسبت به خانواده در زندگی شخصی بکار بست.

نماینده ولی فقیه در کردستان ترک حسادت برای جلوگیری از تفرقه و دشمنی را عامل دیگری برای برادری میان امت اسلامی دانست و افزود: حسادت، ویژگی ناپسندی است که اگر ترک نشود، خود فرد را نابود و دیگران را دچار زحمت و سختی می کند.

فایق رستمی امام جمعه سنندج هم در این همایش از واقعه کربلا به عنوان داغی ابدی بر دل مسلمانان نام برد و اظهار داشت: در مکتب اسلام عقیده بر این است هر کس با محبت به اهل بیت نبی مکرم اسلام (ص) از دنیا برود، شهید شده است.

 رستمی دوری از معنویت و عرفان را از امراض خطرناک جامعه دانست و گفت: به منظور ترویج معنویت در جامعه باید ایام‌الله به مردم یادآوری شود تا روزهای استقامت، ایستادگی و حماسه و ایثار فراموش نشود و مهمترین پیامی که مکتب عاشورا با خود دارد، امر به معروف و نهی از منکری است که بیش از ۶۰۰ بار در قرآن به آن اشاره شده است.

او اهمیت نمادهای اسلامی را به واسطه وقایعی دانست که در زمانهای مختلف رخ داده است و افزود: ارزش کربلا هم به واسطه قیامی است که نواده پیامبر اکرم (ص) برای نجات اسلام انجام داد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه خونریزی و جنگ در محرم حرام است، افزود: در دنیای امروز شاهد کشتار و ریختن خون انسانهای بی گناه هستیم و این مغایر با آموزه‌های اسلامی ماست و برای نجات از وضعیت حاضر باید به مکتب قرآن و محبت اهل بیت برگردیم که ۲ میراث گرانبهای پیامبر اکرم (ص) در بین مسلمانان است.

سعید عسکری مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این همایش اظهار داشت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهکار اصلی نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه است.

 عسکری عمل به این فریضه الهی را متضمن سعادت جامعه دانست و افزود: عمل به این فریضه، دیگر واجبات الهی را در جامعه احیا می کند و باعث می شود فرهنگ غالب جامعه فرهنگ اسلامی شود.

او با بیان اینکه هرکسی باید ابتدا از خودسازی و امر خود به خوبیها و نهی از بدیها، شروع کند، اضافه کرد: دلسوزی برای اطرافیان بدون خودسازی ممکن نیست و نباید تنها به دنبال اصلاح دیگران بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.