مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد از روستا‌های استان زنجان  به اینترنت پرسرعت متصل  هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان بابیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است، گفت:تاکنون ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: با توجه به جهش گسترده‌ای که در سال گذشته داشته‌ایم، اینترنت جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار خانوار در ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تأمین شده است.

سرائی با بیان اینکه با دایر شدن اینترنت در روستا‌های شکورچی و گل‌تپه شهرستان زنجان، نزدیک به ۳۰۰ خانوار دیگر نیز به اینترنت پرسرعت دسترسی یافته‌اند، ادامه داد: اینترنت ۸۸ درصد از روستا‌های هدف در استان زنجان تأمین شده است.

او ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی و ۱۰۰ درصد مدارس شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تجهیزات ارتباطی مانند مودم و ترافیک رایگان این مدارس را تأمین کرده و تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان برای اتصال مدارس به این شبکه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.