تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر برای پایان مشکل رهاسازی فاضلاب در رودخانه کارون نصب شد اما تجهیزات کاملی ندارد.

رضا جاوید رئیس اداره محیط زیست خرمشهردر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: متاسفانه با اینکه ۸۰درصد تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر پیشرفت فیزیکی داشته است اما به دلیل اینکه تجهیزات آن به طور کامل نصب نشده است ،پساب شهری وارد رودخانه کارون می شود.

او با بیان اینکه موضوع جلوگیری از رهاسازی فاضلاب در رودخانه کارون در نشست شورای حفاظت کیفی مطرح شده است،افزود:به اداره آبفا مهلت ۲۰روزه جهت اقدام نسبت به تغییر ساختار این خط لوله داده شده است تا زمانی که تصفیه خانه فاضلاب  خرمشهر راه اندازی شود.

جاوید ادامه داد: خوشبختانه شهرستان خرمشهر در گروه شهرستان هایی قرار دارد که به هیچ وجه پساب صنعتی وارد رودخانه کارون نمی کند و تنها فاضلاب بیمارستان ولی عصر این شهرستان پس از گندزدایی و رفع خطر وارد رودخانه می شود.

این مقام مسئول مشکل اصلی را صرفا پساب شهری دانست و تصریح کرد:اگرمسئولین اداره برق تامین بودجه کنند ،این مسئله با تکمیل شدن تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر رفع خواهد شد و این موضوع میتواند نقطه  پایان رهاسازی فاضلاب در رودخانه کارون باشد.

رئیس اداره محیط زیست خرمشهردرپایان اضافه کرد:اگر پس از پایان مهلت قانونی مشخص شده مشکل رهاسازی فاضلاب سامان دهی نشود و تصفیه خانه در موعد مقرر آماده راه اندازی نباشد ،یقینا اقدام قضایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.