رئیس تبلیغات اسلامی مراغه گفت: با وجود تذکر‌ها و برگزاری جلسه‌های توجیهی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیئت‌های حسینی  شهرستان مراغه به حدود ۶۰ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام امیری  رئیس تبلیغات اسلامی مراغه گفت: استفاده از ماسک، ضدعفونی‌کننده‌ها و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی در برگزاری آیین‌های سوگواری حسینی همواره مورد تاکید بوده و برای آن ضوابط خاص معین شده است.

او به آیین عزاداری شاه‌حسین‌گویان مراغه که چند روز قبل از ماه محرم شروع می‌شود نیز اشاره کرد و  گفت: متاسفانه با وجود تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دسته‌جات  شاه‌حسین گویان حدود ۳۰ درصد بوده است.

او با تاکید بر فرهنگ‌سازی، اظهار داشت: دعوت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و مردم نیز در کنار مسئولان نسبت به آن نباید بی‌تفاوت باشند.

او بیان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۲ جلسه عمومی و بیش از ۴۰ جلسه توجیهی برای اجرا و بکارگیری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آستانه ایام محرم توسط تبلیغات اسلامی برگزار شد.

او افزود: همچنین در راستای برخورد با متخلفان و کسانی که به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محرم امسال بی‌توجهی می‌کنند۱۰ مورد تذکر کتبی صادر شده است.

او ادامه داد: به برخی هیئت‌های حسینی نیز در خصوص لزوم رعایت موازین بهداشتی تذکر شفاهی داده شده که در صورت تداوم تخلف، هیئت‌های متخلف با تعلیق یا ابطال مجوز مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.