فرمانده انتظامی مراغه گفت: فرهنگ عاشورا بر دو پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است و بر همین اساس  فرمانده انتظامی مراغه نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ  فارسی فرمانده انتظامی مراغه گفت: فرمانده انتظامی مراغه ضمن گرامیداشت حماسه باشکوه و الهی عاشورا، در راستای تامین نظم و امنیت و خدمتگزاری در صحنه حاضر است و از مشارکت و همراهی هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار استقبال می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد که دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان عزاداری‌های ماه محرم با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را مدیریت کنند.

او  ادامه داد: نیروی انتظامی که خود را سرباز مکتب حیات‌بخش حضرت امام حسین (ع) می‌داند با عشق و انگیزه الهی تلاش خواهد کرد، برنامه‌های تدارک دیده شده توسط مساجد، هیئت‌های مذهبی در فضای امن و آرام برگزار شود.

فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: تمهیدات لازم نیز برای تامین امنیت فراهم شده است و پوشش انتظامی، نظم‌بخشی، اجرای طرح‌های ترافیکی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به جد در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ فارسی اظهار داشت: حفظ امنیت عمومی، جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی، سد معبر‌های اطراف مراسم، مقابله با هرگونه ناامنی و اقدام مخل امنیت از مهمترین وظایفی است که فرماندهی انتظامی شهرستان مراغه و واحد‌های پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها مسئولیت تحقق آن را بر عهده دارند.

او اضافه کرد: پلیس فتا با نظارت بر فضای مجازی نسبت به برهم‌زنندگان آرامش عمومی در شبکه‌های اجتماعی که با انتشار اخبار کذب و گمراه‌کننده باعث نگرانی در جامعه می‌شوند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

او ادامه داد: مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم است و این فرماندهی انتظار دارد مردم در عزاداری‌ها شئون اسلامی را در کنار عمل به توصیه‌های بهداشتی رعایت کرده و برای تحقق آن تامین‌کنندگان امنیت خود را یاری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.