استاندار سیستان وبلوچستان گفت: شورای فعلی شهر زاهدان تلفیقی از تجربه، دانش، جوانی، انگیزه و انرژی است و ترکیب نقش مهمی در توسعه و پیشرفت مرکز استان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در نشست با اعضای شورای شهر زاهدان گفت: همدلی، هم‌افزایی، هماهنگی و همراهی در شورای شهر می‌تواند اهداف شورا را محقق کند البته تلاش، پشتکار و وقت گذاشتن برای حوزه مسوولیت در این نهاد مردمی لازم است.

وی بابیان اینکه در شورا‌ها سه مسوولیت مهم و جدی وجود دارد که خیلی حائز اهمیت است افزود: شورا مجری نیست، اما هرچه مجریان انتخابی آن بهتر باشند مانند انتخاب شهردار توانمندتر؛ انتصاب معاونان و مدیران مناطق و زیرمجموعه توانمندتر و در نتیجه خدمات و فعالیت‌ها مهمتر، بیشتر و کیفی‌تر خواهد بود.

استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: شورا‌ها باید هم برنامه داشته و هم پاسخگو باشند، هم عدالت‌محوری را دنبال کنند و هم تکریم ارباب رجوع را و نظارت بر اجرای کار‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف مهم شورا هاست از این رو باید در سیطره تصمیم‌گیری نقش‌آفرین و اثرگذار باشند تصریح کرد: شورا‌ها نیازمند سرمایه فکری، معنوی و مادی است و برای اینکه این اتفاق بیفتد باید به مسائل فرهنگی نیز توجه شود.

موهبتی با بیان اینکه در شورا‌ها باید بی‌تصمیمی و دیر تصمیمی وجود نداشته باشد، در واقع مدیریت یعنی تصمیم‌گیری صحیح و درست و انجام دادن به موقع آن است اظهار داشت: با وجود شرایط سخت جنگ تحریمی تحمیلی و ۱۸ ماه وجود کرونا در استان اتفاقاتی مبارکی افتاده است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه اعتبارات سال‌های ۹۸ و ۹۹ بالاترین رشد اعتباری بین استان‌های کشور را داشت، ولی رتبه نخست نبود بلکه استان خوزستان به جهت داشتن پنج میلیون جمعیت و نفت و گاز رتبه اول را به خود اختصاص داده بود، اما در سال ۱۴۰۰ با اقداماتی که انجام شد ما رتبه نخست بودجه استانی کشور را بدست آوردیم و رشد بودجه‌ای این استان از ۷۵ درصد به ۶۰۰ درصد رسید که این خیلی عدد خوبی است که می‌تواند حتما اثرگذاری داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۹۸ رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان با همت بالا و انجام اقدامات خوب اقتصادی و تلاش‌های گوناگون در بین استان‌های کشور رتبه سوم را داشت تصریح کرد: نرخ بیکاری ۱۷ درصدی پاییز ۹۸ به ۹.۷ درصد در پاییز ۹۹ رسید که این نشان از یک اتفاق مبارک در منطقه است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات زیر ساخت‌ی توسعه تجارت، توسعه بندر شهید بهشتی، بخش راه‌آهن و بزرگراه، مرز‌های رسمی و بازارچه‌ها بود که در این زمینه راه‌آهن از سال ۹۳ تاکنون ۲هزارو ۹۵۰میلیارد تومان تزریق اعتبار شده که نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان یک جهش بی‌بدیل داشته است.

موهبتی بیان کرد: ۶۵ کارگاه فعال راه‌سازی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۲۵ کارگاه آن در حوزه بزرگراهی بوده و چهار هزار نفر در آن مشغول بکارند همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در آن فعالیت می‌کنند.

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه توجه به نیروی انسانی است که در این راستا پارسال ۱۰ درصد کلاس‌های درس در آموزش و پرورش مربوط به سیستان و بلوچستان بود و ۱۹ درصد استخدامی‌های این وزارتخانه در این استان اتفاق افتاد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار