مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین گفت: در اولین مرحله امسال بیش از یک تن پیاز زعفران در روستا‌های هدف قرارگاه توزیع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مازیار سلحشور مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: در اولین مرحله امسال بیش از یک تن پیاز زعفران در روستا‌های هدف قرارگاه توزیع می‌شود و تا پایان شهریور ماه، بیش از ۵ هکتار زعفران در روستا‌ها کشت می‌شود.

سلحشور افزود: سال گذشته برای اولین بار در روستا‌های هدف قرارگاه، به مقدار ۲ تن پیاز زعفران در دهستان‌های زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی با نصف قیمت توزیع و کشت و در هر روستا یک جلسه آموزشی یک روزه به صورت تئوری و عملی با حضور اساتید مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین برگزار گردید.

او در ادامه از مزیت کاشت زعفران گفت:زعفران از جمله گیاهان کم آب می‌باشد که با آب و هوای استان قزوین سازگاری خوبی دارد و با کشت یک هکتار از این گیاه می‌توان میانگین تا پنج کیلوگرم برداشت نمود که قیمت متوسط هر کیلو در بازار بیست میلیون تومان می‌باشد. 

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در ادامه گفت:کشت زعفران از نظر صرفه اقتصادی و توانمند کردن خانواده‌های روستایی بسیار موثر می‌باشد که با هزینه اولیه کم می‌توانند درآمد پایدار خوبی را برای خود داشته باشند.

او افزود: از مزایای دیگر کشت زعفران این است که گرانترین محصولات زراعی کشورمان است، که به غیر از مصرفی که در خود کشور دارد، از نظر صادراتی هم بسیار پرارزش است و باتوجه به ارز آوری که به وسیله صادرات زعفران انجام می‌شود، در رونق اقتصادی کشور نقش به سزایی دارد،

سلحشور در ادامه گفت: نیاز آبی کم زعفران، قابل استفاده بودن تمام بخش‌های گل زعفران،  بهر برداری طولانی و ارزش افزوده زعفران، قیمت به روز زعفران، کاشت داشت برداشت آسان زعفرا، نگهداری زعفران بدون نیاز به انبارو سردخانه، اشتغال اعضای خانواده از دیگر مزیت برای کشت زعفران به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار