ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: براساس طرح آمایش رشتههای تحصیلی در دانشگاه، رشته شبکههای کامپیوتری در دوره کاردانی، رشتههای تحصیلی مهندسی حرفهای مکانیک، موتورهای دریایی، مهندسی حرفهای مکاترونیک، مهندسی حرفهای فناوری اطلاعات، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در دوره کارشناسی ناپیوسته و رشتههای تحصیلی مهندسی حرفهای کامپیوتر و حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته به رشتههای تحصیلی این دانشگاه افزوده شده است.
او با اشاره بر اینکه ۱۷۰ رشته محل جدید در مقطع کاردانی، ۱۲۲ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶۵ رشته محل جدید کارشناسی پیوسته در این دانشگاه ایجاد گردیده است از ظرفیت پذیرش ۲۱۰۰۰۰ دانشجو در ۲۴۶۵ رشته محل در ۱۷۹ دانشکده و آموزشکده فعال کشور خبر داد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور ادامه داد: گفتنی است که از این تعداد ۱۳۷۹۵۰ دوره کاردانی و۷۲۴۰۰ دوره کارشناسی ناپیوسته و پیوسته است.
صالحی عمران بیان کرد: از سال جاری عناوین رشتههای مهندسی دانشگاه فنی و حرفهای کشور با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس استانداردهای بین المللی به منظور هم پوشانی با برنامه جامع نظام صلاحیت حرفهای و آموزشهای عالی مهارتی به مهندس حرفهای تغییر یافته است.
او گفت: همچنین در راستای ترویج و اعتبار بخشی به این عنوان و بهرمندی فارغالتحصیلان این رشتهها از مزایای کامل عضویت در نظام مهندسی شامل (طراحی، نظارت و اجرا) جلسات مشترک برنامه ریزی با وزارتخانههای مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن کشور برگزار گردیده است.
توانسته ایم در تمامی رشتهها پذیرش خوبی را برای دانشجویان نو ورود داشته ایم و تقریبا در همه حوزههای کاردانی پیوسته تقریبا ارائه آموزشهای تکمیلی را داشته ایم و همان رشتههای هنرستانی را جهت ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دانشجویان فنی ایجاد کرده ایم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور افزود: فرصتهای آموزش عالی و مهارتی برای دانشجویان باعث میشود تا آنها بتوانند در دانشگاههای فنی تحصیل کنند، در واقع آموزشهای عملی برای دانشجویان هنرستانی و فنی و حرفهای تعیین کننده نوعی اشتغال است که باعث افزایش درآمد آنها میشود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور ادامه داد: از خانوادهها و دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور خواستاریم که توجه ویژهای به بحث آموزشهای مهارتی داشته باشند و خیلی مسیر آموزشهای نظری را در پیش نگیرند.
او گفت: در سال ۱۴۰۴ یک برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تحقق مییابد. با مشاهده تمام کشورهای آسیای شمال شرقی، کره، سنگاپور، مالزی، ایرلند و ... به این نتیجه دست مییابیم که آنها در یک برنامه ۲۰ ساله به توسعه دست یافتند، چرا که بین قوه مجریه، قوه مقننه و تمامی افراد اختلاف نظری در خصوص تحقق برنامه نوشته شده وجود نداشته است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/