با تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (naci)، نخستین آزمایشگاه کالیبراسیون چهارمحال و بختیاری فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان به عنوان نخستین آزمایشگاه کالیبراسیون و مترولوژی استان مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (naci) قرار گرفت.

اسماعیل پیرعلی افزود: این آزمایشگاه، با دریافت تایید صلاحیت ملی، در کمیت‌های فشار، جرم، حجم، شیمی، نیرو، دما و رطوبت می‌تواند نیاز استان و صنایع آن را به خدمات کالیبراسیون که در گذشته در تهران و دیگر استان‌ها انجام می‌گرفت، برطرف کند.

او ادامه داد: این آزمایشگاه هم اکنون در حال ارائه خدمت به بسیاری از شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های استان است و با دریافت این مجوز و افزایش دامنه، امکان پوشش صنعت استان به صورت کامل فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


پیرعلی تصریح کرد: آزمایشگاه کالیبراسیون استان چهارمحال و بختیاری، با توجه به تجربه مناسب و موثری که در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و آزمون داراست با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال اقدام به ایجاد و تجهیز نخستین آزمایشگاه کالیبراسیون در پارک علم و فناوری استان راه اندازی شده است.

دستگاه‌های اندازه‌گیری مورد استفاده در صنعت باید به طور دوره‌ای کالیبره شوند.

گذشت زمان، فرسودگی و حوادث غیرقابل پیش‌بینی باعث می‌شود تا قابلیت ردیابی نتایج آن‌ها تا استاندارد‌ها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند که این شرکت علاوه‌بر کالیبراسیون برای این تجهیزات، گواهی کالیبراسیون نورد تایید سازمان استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بر اساس استاندارد Iso/iec ۱۷۰۲۵ صادر می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار