مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: به منظور حمایت از دامپروران و مرغداران و گذر از بحران خشکسالی ۱۷ هزار تن نهاده دامی بین تولید کنندگان جغتای توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل شایستگان مدیر جهاد کشاورزی جغتای با اشاره به توزیع ۱۷ هزار تن نهاده دامی در جغتای گفت: توزیع این میزان نهاده دامی شامل کنسانتره، جو، کنجاله سویا، ذرت و سبوس خام که به وسیله شرکت‌های توزیع نهاده در شهرستان جغتای انجام شده، در عبور از بحران خشکسالی نقش موثری دارد.

او افزود: با توجه به کاهش تولید علوفه و محصولات زراعی در پی خشکسالی امسال، نهاده‌های دامی با هدف تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز خوراک دام و حمایت از دامپروران بین آنان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای ادامه داد: به منظور تسریع در توزیع نهاده‌های دامی، شرکت‌های توزیع کننده حواله کنسانتره از پنج شرکت در سال گذشته به ۱۰ مورد افزایش یافته است.

شایستگان بیان کرد: همچنین با توجه به بحران خشکسالی، دامداران شهرستان جغتای درخواست فروش و واگذاری سفال و ته‌چر اراضی غلات برداشت شده از سوی شرکت کشت و صنعت جوین در اراضی سه منطقه را داشتند که از این طریق بخشی از خوراک دام مورد نیاز دامداران این شهرستان تامین شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.