۴ هزار و ۱۰۰ سوادآموز با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و موسسات در کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: با برون سپاری فعالیت‌ها در سه بخش سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد، ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد در پوشش سواد آموزی فعالیت کردند.

هادی زارع پور در نشست کارشناسان سوادآموزی، بویراحمد، دنا، عشایر، مارگون و لوداب در سی سخت افزود: ۲ هزار سوادآموز ،هزار و ۲۰۰ کم‌سواد دوره انتقال و ۹۰۰ سوادآموز تحکیم زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار گرفتند.

او بیان کرد: امسال برای نخستین بار، برون‌سپاری فعالیت‌ها به تشکل‌های مردم‌نهاد از طریق شهرستان‌ها، مناطق و اطلاع رسانی سایت‌های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از ۱۶ مرکز یادگیری محلی ۶ مرکز به عنوان مجری طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی و اولویت آموزش حرفه‌های بومی فعالیت کردند.

حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: امتحانات پایانی سواد آموزان با توجه به شرایط کرونایی بیش از ۷۰ درصد آن برگزار شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

حمدالله خواهش نیک با بیان اینکه حجم ابلاغی برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۴ هزار و ۸۰۰ نفر است گفت: ۲هزار و ۴۰۰ نفر از این تعداد زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت قرار می‌گیرند.

او افزود: پالایش اسمی بی سوادان پایگاه سامانه سوادآموزی با شناسایی افراد بی سواد در حال انجام است.

حیدر داستار رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: در سال گذشته ۶۵ نفر از فرهنگیان به عنوان ناظر فعالیت‌های سواد آموزی مشارکت داشتند.

حیدر داستار افزود: مهارت‌آموزی در کنار سواد پایه و حرفه آموزی از مهمترین محور‌های فعالیت مراکز یادگیری محلی است.

ابراهیم ریاضی رئیس آموزش و پرورش دنا هم گفت: در سال گذشته در دنا ۴۰۰ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرارگرفتند.

ابراهیم ریاضی گفت: نظارت غیر حضوری و کیفی بخشی به فعالیت مسئولان ناظر سوادآموزی، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.