رئیس مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۶ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی استان کلاس‌های مهارت‌آموزی کشاورزی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کاووس کشاورز رئیس مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی عقد تفاهم نامه با حوزه سواد آموزی گفت: با استفاده از ظرفیت بیش از ۷۵۰ مروج کشاورزی در شهرستان ها و مناطق، کلاس های مهارت آموزی برای سواد آموزان در مراکز یادگیری محلی برگزار می‌شود.

کشاورز افزود: در این مراکز علاوه بر آموزش روش‌ های نوین کشاورزی، مهارت های متناسب با شغل کشاورزان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: محتوای آموزشی کشاورزی برای استفاده در این مراکز تهیه و برای کسانی که در مهارت آموزی موفق شوند گواهی مهارت صادر می شود.

سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در بین کشاورزان که از سوی آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی معرفی شوند، پس از تایید در سامانه سوادآموزی مبنی بر بی‌سواد بودن زیر پوشش قرار می‌گیرند.

خواهش نیک افزود: در مراکز یادگیری محلی همراه با آموزش سواد پایه فعالیت مهارت آموزی، آموزش حقوق شهروندی و حرفه آموزی با مشارکت ادارات نهادها و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

در پایان تفاهم نامه بین حوزه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان و مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی استان به امضا رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.