رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین ویژه ای برای مزرعه آموزشی و تحقیقاتیِ به هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج تحویل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، در آیینی با حضور رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد زمین اختصاص یافته برای مزرعه آموزشی و تحقیقاتی هنرستان کشاورزی به صورت رسمی تحویل هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی شد.

کاووس کشاورز رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با هدف تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان به صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی شد.

کاووس کشاورز با بیان اینکه کشاورزی یکی از محور‌های توسعه استان و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارد افزود: تربیت نیروی انسانی در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی برای تحول و کمک به ارتقاء دانش کشاورزی و بهره‌وری آن ضروری بود.

او افزود: یک هکتار زمین در ایستگاه چم‌خانی مختار باهدف انجام فعالیتهای آموزشی و تحقیقاتی به هنرستان کشاورزی اختصاص یافت که در صورت نیاز قابل گسترش خواهد بود.

رضایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با افتتاح مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی در آستانه آغاز سال تحصیلی گام مهمی در راستای آموزش‌های عملی به دانش آموزان برداشته می‌شود.

سید ولی موسوی مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج هم داشتن مزرعه آموزشی و تحقیقاتی برای دانش آموزان رشته گیاهان دارویی را از ضروریات این هنرستان دانست و گفت: هم اکنون این هنرستان در دو رشته شیلات و گیاهان دارویی برای تحصیل دانش‌آموزان در پایه دهم دانش آموز می‌پذیرد.
 
سید ولی موسوی افزود: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، صد و بیست دانش آموز در رشته‌های شیلات و گیاهان دارویی مشغول تحصیل بودند که تعداد زیادی از آن‌ها دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری استان هستند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.