رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود با بیان اینکه در آستانه موج پنجم کرونا قرار داریم، گفت : افزایش تعداد مبتلایان به کوئید ۱۹ وضعیت کرونا را در این شهرستان وخیم‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مولود حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت : از دیروز تاکنون تعداد مبتلایان کرونا مثبت از ۱۸ نفر به ۴۰ نفر افزایش یافته که اگر چنین روندی ادامه داشته باشد تخت‌های بیمارستانی یکی پس از دیگری پر خواهد شد و مجبوریم چاره دیگری بیاندیشیم.

او با درخواست از شهروندان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خودداری از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی گفت : برای رسیدن به وضعیت مطلوب همه باید کمک کنند.

 حسینی با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان زنگ خطری برای شهرستان جوانرود است، افزود: از روحانیون، امامان جمعه و جماعت انتظار داریم باتوجه به وضعیت شهرستان برگزاری آیین‌های دینی، نماز‌های جمعه و جماعت را تعطیل کنند تا خدایی نخواسته مبادا کسی به این بیماری خطرناک مبتلا شود.

او به اهمیت تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی واکسن در شهرستان جوانرود موجود است اگر مورد استقبال مردم قرار نگیرد به شهرستان‌های دیگر انتقال داده می‌شود بنابراین برای ایمنی و سلامتی خود و جامعه نیاز است هرچه سریعتر برای تزریق این واکسن اقدام کنیم.

مشارکت مردم در پیشگیری از کرونا خیلی کاهش یافته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: متأسفانه میزان مشارکت مردم در پیشگیری از کرونا خیلی کاهش یافته، به طوریکه دیگر عادی شده است.

حسین امیری افزود: شهرستان کنگاور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری است که متأسفانه با وجود این شرایط میزان مشارکت مردم در پیشگیری از کرونا خیلی کاهش یافته، به طوریکه دیگر عادی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور افزود: تاکنون در شهرستان در حدود ۲۰ هزار دُز واکسن تزریق شده که ۴ هزار دُز از آن مربوط به نوبت دوم و مابقی هم مربوط به نوبت اول بوده است.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کنترل اوضاع، گفت: طبیعتا ستاد کرونای شهرستان دستوراتی که از ستاد کرونای استان می‌گیرد را اجرایی می‌کند که براساس آن مقرر شده رستوران فعالیت بیرون‌بر داشته باشند و نظارت بر پاساژ‌ها بیشتر و تیم‌های بازرسی فعال‌تر شوند.

امیری از شهروندان خواست همچنان برای ریشه‌کنی ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سنقر و کلیایی

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سنقر و کلیایی، گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی سنقر و کلیایی در حال تکمیل است.

غلامرضا مرتضوی گفت: شهرستان سنقر و کلیایی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است.

او افزود: ظرفیت مراکز درمانی شهرستان سنقر و کلیایی در حال تکمیل شدن است و در صورت افزایش تعداد بستری‌ها باید از سایر ظرفیت‌ها برای بستری بیماران استفاده کنیم.

فرماندار سنقر و کلیایی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان سنقر و کلیایی کاهش یافته و انتظار می‌رود مردم استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را جدی بگیرند.

مرتضوی با اشاره به تزریق ۲۸ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: فرآیند واکسیناسیون به خوبی در حال انجام است و شهرستان سنقر و کلیایی بعد از کرمانشاه دارای رتبه دوم تزریق واکسن کرونا در استان است.

او ادامه داد: از مجموع ۲۸ هزار دز واکسن کرونا ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر دز نخست و پنج هزار و ۵۰۰ نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند.

فرماندار سنقر و کلیایی افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شهر‌ها افراد دارای ۴۵ سال و روستا‌ها افراد ۳۵ سال می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.

مرتضوی گفت: مردم شهرستان سنقر و کلیایی برای دریافت دز دوم واکسن کرونا در زمان مشخص شده حتماً به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ادامه تزریق واکسن کرونا در صحنه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت: تزریق واکسن کرونا به صورت ۲ شیفت در این شهرستان ادامه دارد.

حسین رحیمی افزود: مرکز تجمیعی واکسیناسیون ولایت شهرستان صحنه در شیفت بعد از ظهر فعال شد.

او افزود: هم اکنون متولدین سال ۱۳۵۵ و قبل از آن در شهر‌ها و متولدین سال ۱۳۶۰ و قبل از آن در روستا‌ها باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه ادامه داد: بیماران دیابتی و مبتلایان به بیماری خاص، معلمین، خبرنگاران، کارکنان بانک، اساتید و کارکنان حوزه علمیه و دانشگاه، قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان امکان دریافت آنی واکسن کرونا را دارند.

 رحیمی گفت: افراد با مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان صحنه حتی در روز‌های تعطیل واقع در شهرک امام رضا نرسیده به میدان دوم می‌توانند واکسینه شوند.

او افزود: ساعات کار مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان صحنه در شیفت صبح از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۳ و در شیفت بعد از ظهر از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.