رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون فقط ۳۵ درصد از سالمندان قم مراجعه کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت قم در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا راه کنترل این بیماری را واکسیناسیون و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی دانست و گفت: گروه سالمندان از نظر ابتلا و شدت بیماری و خطر مرگ و میر مهم ترین و دغدغه مند‌ترین گروه هستند و باید واکسینه شوند، اما متاسفانه از آغاز واکسیناسیون کرونا  تا کنون ۳۵ درصد مراجعه کرده اند.

او از افرادی که نوبت اول واکسن را تزریق کرده اند و برای دوز دوم در موعد مقرر مراجعه نکرد ه اند ،خواست  فاصله بین ۲ دوز را بیشتر نکنند و در اولین فرصت با حضور در پایگاه‌های واکسیناسیون واکسن تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که هیچ کمبودی در تامین واکسن در استان وجود ندارد، از افزایش مراکز واکسیناسیون خبر داد و گفت تعداد مراکز واکسیناسیون را تا پایان مردادماه  به بیش از ۲۵ مرکز افزایش خواهیم داد.

 محبی در ادامه رعایت همگانی کامل دستور العمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داد و گفت: میزان رعایت‌ها در استان بین ۵۰ تا ۵۳ درصد است که هرچند از میانگین کشوری بالاتر است، اما نشان دهنده این است که وضعیت مطلوب نیست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار