هر فرد در طول زندگی خود با مشکلات مالی کوچک و بزرگی رو به رو می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر خانواده ای به هر میزان که ماهانه درآمد داشته باشد و هر میزانی که در طول ماه هزینه داشته باشد، باز هم ممکن است با مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه شود که البته یک سری از این مشکلات در بین خانواده ها مشترک هستند.

در این گزارش به ۳ مورد از مرسوم‌ترین مشکلات مالی در بین خانواده‌ها اشاره شده است. همچنین در ادامه هر مشکل بهترین راه حل‌ برای حل آن نیز آورده شده است.

1.کمبود درآمد

هر فرد در طول زندگی خود درآمدهای متفاوتی دارد و حتی ممکن است هر ماه درآمد او متغیر باشد، هماهنگی میان دخل و خرج یکی از ماهرانه ترین اقداماتی است که یک فرد می تواند انجام دهد. در این صورت هیچ مشکل مالی برای فرد پیش نخواهد آمد، مگر در شرایط خاص و ویژه که با این راه حل می تواند از پس آن هم برآید.

2. اقساط زیاد

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که هر فرد در طول زندگی خود می تواند بکند این است که در دام قسط های سنگین و طولانی قرار بگیرد، البته که بسیاری از افراد، لوازم گران قیمت و اساسی خود مانند خودرو، خانه و لوازم منزل را با کمک اقساط خریداری می کنند اما نباید در یک بازه زمانی در دام چند قسط افتاد.

این موضوع مخصوصا در اوایل زندگی زوج ها رخ می دهد، به طوری که زیر بار اقساط وام های ازدواج و مسکن می روند و تا سال ها پرداخت اقساط آنها ادامه دارد.

افراد در برابر این مشکلات باید سعی داشته باشند که قبل از دریافت وام، درآمد خود را برانداز کنند و مطمئن شوند که توانایی پرداخت اقساط را دارند، همچنین در یک بازه زمانی، تعداد وام ها نباید زیاد باشد تا در یک دوره زمانی به چند ارگان بدهکار شد.

3. از دست دادن شغل

هر فردی ممکن است شغل خود را هر زمانی از دست بدهد، این اتفاق به هیچ عنوان غیر ممکن نیست به عنوان مثال هتل دارها و تالاردار ها که به هیچ عنوان فکر تعطیل کردن کسب و کار خود را نمی کردند، با شیوع ویروس کرونا کسب و کارشان لط رونق افتاد.

هر انسانی باید حتی زمانی که یک شغل ثابت و پردرآمد دارد، به این فکر باشد که یک یا چند حرفه جدید و متنوع را آموزش ببیند که در صورت بروز حوادث مترقبه، با استفاده از حرفه جدیدی که آموخته است، اقدام به درآمدزایی کند.

مشکلات مالی به هر ترتیب همان طور که از نامشان پیداست با تصمیم گیری های اشتباه مالی بروز پیدا می کنند و قطعا با رعایت در انجام برخی امور و تسلط کامل بر روی مشکل مربوطه، می توان آن را به راحتی حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
فقط باید مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
دعا تجویز نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
تقویت روحی و تلاش خستگی ناپذیر و دعای بی وقفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خاک بر سرمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این مشکل مالی فقط برای مردم ایرن هست نه آقا زاده ها و کاسبان تحریم.
فقط انقلاب نوین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این برای کشورهای اروپایی.
تمام اینها یک راهکار داره و آن مبارزه با فساده، زیرا:
1-اگر جلوی فساد را بگیرید افراد نمی توانند سرمایه ملی را چپاول کنند و درآمد عمومی بالا می رود و دخل و خرج درمیاید. از طرفی مسئولین که نتوانند فساد کنند، چون حقوقشون کم فشار میاد و مجبور می شوند راهکار درآمدزایی درست پیدا کنند و درآمد کشور بالا می رود.

2-قسط به علت فساد و ربا در سیستم مالی است وگرنه در سیستم مالی ساده کسی مشکل پرداخت قسط ندارد.

3-وقتی مشتی افراد فاسد با رانت مدیر می شوند، به علت بی کفایتی درآمدزایی کاهش میابد و برای کنتل دخل و خرج باید اخراج می کنند. اگر مدیر سالم و شایسته عادلانه سر کار بیاید با فکر خود باعث پیشرفت شده و درآمدزایی می شود. این منجر به نیاز برای استخدام می شود.

شما به جای توجیه بی خودی بهتره واقعیت را به مردم بگید.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
میشه بفرمایید کی و کجا باید به داد و به فریاد و به یاری ملتی که به مشکلات مالی خورده اند برسد یا نکنه ثروت ملی ملت بیت المال مسلمین را گذاشتید دپو کردید انباشت کردید تا هر از گاهی یه دزد اختلاسگری با بروباند مافیایشون پیدا بشن و یهو هزاران هزاران هزاران میلیار تومان ازش بدزدند چپاول کنندببرند و بروند به ینگ دنیای غرب و باهاش عشق و حال کنند !!! باید ثروتهای ملی ملت بیت المال مسلمین مابین مردم که به مشکلات مالی شدید خورده اند به صورت عادلانه تقسیم شود در حساب یارانه بگیریشون اگر نه به والله قسم به والله قسم به والله قسم حق الناس گریبانتان را خواهد گرفت . افتاداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر مومنانه خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۱۰:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
گرفتین ما رو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
بابا خسته نشی با راهکارهایی که دادی ؟؟؟!!!!
آخرین اخبار