بخش خصوصی از زمان تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در تلاش بوده تا مخالفت خود را با این طرح اعلام کنند اما با اتفاقاتی که امروز در مجلس افتاد، تمام زحمت‌های ما نقش بر آب شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی گفت: با اتفاقات نا امیدکننده اخیر در کشور، می‌توان ادعا کرد که مرگ اینترنت در ایران نزدیک است.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی در لایو اینستاگرام اظهار کرد: افرادی که در طراحی طرح صیانت دخیل هستند، افراد بسیار با نفوذی هستند که توانستند نظر مجلس را به سمت خود برگردانند.

وی افزود: بخش خصوصی از زمان تصویب این طرح در تلاش بوده تا مخالفت خود را با این طرح اعلام کنند اما با اتفاقاتی که امروز در مجلس افتاد، تمام زحمت‌های ما نقش بر آب شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی بیان کرد: وضعیت فعلی و جو روانی در کسب وکار اینترنتی کشور بسیار آشفته است، اما بخش خصوصی تا لحظه آخر تلاش می‌کند تا هیچ مفادی از این طرح اجرا نشود.

وی ادامه داد: نکته عجیب و قابل توجه این است که قالبا نمایندگان کمیسیون فرهنگی که مختص رسیدگی به طرح صیانت هستند، در طراحی و تدوین طرح دخیل نیستند بلکه طیف‌های گسترده‌ای از نمایندگان مجلس در طرح حضور دارند.

الفت نسب ابراز کرد: امروز بسیاری از نسل‌ها از افراد پیش دبستانی گرفته تا پدر و مادر بزرگ‌ها نگران اجرا شدن طرح صیانت هستند.

وی مطرح کرد: کسب وکار‌های اینترنتی در دو بخش دچار مشکل می‌شوند اول کسب وکار‌هایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که قطعا بستر فعالیت آن‌ها از بین می‌رود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی اظهار کرد: از طرفی دیگر مهاجرت از بستر‌های کسب وکار فعلی به سمت بستر جدید بسیار سخت و زمان بر است به طوری که پیش بینی می‌شود تعداد بسیار کمی مهاجرت می‌کنند و مابقی نابود می‌شوند.
 
الفت نسب افزود: خواهش ما این است که کمیسیون فرهنگی مجلس فقط مباحث فرهنگی و اجتماعی را در نظر نگیرد چرا که بیشترین حواشی طرح صیانت مربوط به مباحث اقتصادی می‌شود.

وی بیان کرد: چند سال گذشته یک سری بستر‌ها در کشور فعال شدند که در کنار نمونه‌های خرجی اقدام به دانلود و سرویس دهی اپلیکیشن‌ها می‌کنند و بسیار موفق نیز بوده اند.

عضو هییت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی ایرانی نیز در کنار نمونه‌های بین المللی فعالیت و رقابت کنند تا هیچ آسیبی به هیچ بخشی وارد نشود.

الفت نسب تصریح کرد: طرح صیانت بیشتر شبیه به طرح خیانت است، طراحان طرح نباید از حمایت از کسب وکار‌ها صحبت کنند.

وی ابراز کرد: یک موضوع کاملا مشهود است و آن این است که بخش خصوصی بیشتر از مجلس در زمینه مباحث اینترنتی و کسب وکار مجازی واقف هستند پس یعنی یک سری افراد با تخصص کم برای افراد متخصص تعیین تکلیف می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار