رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد گفت: سالانه به طور میانگین ۴۰۰ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

جعفر ایمانیان رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۷ واحد مرغداری تخم گذار در این شهرستان وجود دارد که تنها ۲ واحد از این تعداد فعال بوده و سالانه بیش از ۴۰۰ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

ایمانیان با بیان اینکه مجموع ظرفیت واحد‌های تولیدی مرغداری تخم گذار در این شهرستان به ۲ واحد فعال به ظرفیت ۱۳۰ هزار قطعه در سال می‌رسد، افزود: هم اکنون ۵۹ واحد فعال مرغداری گوشتی با حدود ۲ هزار قطعه در این شهرستان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: ۷ واحد مرغ مادر نیز با ۳۰۸ هزار قطعه و ۲ کارخانه جوجه کشی و ۲ واحد کارخانه خوراک و دام در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

ایمانیان بیان کرد: شرایط مناسب اقلیمی، وجود بازار مصرف داخلی برای فرآورده‌ای دامی، برخورداری از مهارت و تکیه بر اصول علمی و تکنولوژی در مراحل تولید تا کشتار در کشتارگاه، حمایت‌های جهادکشاورزی از مرغداران جهت تامین نهاده فعالیت مناسب و اشتغالزا در این بخش باعث شده است که مهاباد به یکی از قطب‌های تولید مرغ گوشتی در منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.