معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور از نقش فعال دانشجویان نسل جدید در فضای اجتماعی خبر داد.

عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشجویان نسل جدید، یعنی دهه هشتادی‌ها علاقه‌مند به حضور اجتماعی و ایفای نقش در فضای اجتماعی هستند و خودشان بدون هیچ دردسری مناسبت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را برگزار می‌کنند.

او افزود: یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها قبل از ویروس کرونا بحث‌های اعتکاف و اربعین و شرکت در مراسم‌هایی از این قبیل بوده است. متاسفانه تعارضی که در برخی نهاد‌های سیاست گذار دانشگاه‌ها وجود دارد باعث شده تا بیشتر آن‌ها به خنثی کردن برنامه‌های یک دیگر اقدام کنند.

علیزاده تصریح کرد: جامعه‌ای که در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی از سال ۵۹ تاکنون تربیت شده یکی از ویژگی هایش این است که تندروی یا کندروی ندارد، یعنی حوزه فرهنگی ما مسیر مشخصی را متناسب با مسائل کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی طی می‌کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: خیلی از افرادی که به استفاده از برنامه‌های ما پرداخته اند، توانسته اند در مناسب مختلف کشور پست بگیرند و هم اکنون در جامعه نقش مدیریتی ایفا می‌کنند. شاید مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی ما در سال‌های اولیه تشکیل جهاددانشگاهی بحث قرآن بوده است؛ چرا که تا ۲۴ دوبره جشنواره قرآنی برگزار کرده ایم و در آن زمان شورای متولی برگزاری این برنامه‌ها وجود نداشته و شاید این اصل، مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده است.

علیزاده تاکید کرد: از ابتدای دهه ۶۰ اقدام به انتشار کتاب برای دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف درسی کردیم که ادامه پیدا کردن آن به تشکیل سازمان انتشارات منجر شد و هم اکنون توانسته متولی نشر و انتشار کتاب و کتاب خوانی شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: در ابتدا فعالیت‌های قرآنی دانشجویان با مسابقات حفظ و قرائت و روخوانی و روان خوانی شروع می‌شد و در نهایت در سال ۸۰ منجر به تشکیل سازمان فعالیت‌های قرآنی و در سال ۸۲ منجر به تشکیل خبرگزاری تخصصی قرآنی ایران شد.

او با بیان اینکه تنها سازمانی هستیم که صاحب دو رسانه هستیم، تاکید کرد: هیچ کدام از سازمان‌های فرهنگی دارای چنین ظرفیت‌هایی نیستند. در حوزه نظرسنجی هم جعل مدرک وجود ندارد و مخاطب باید به آن اعتماد داشته باشد.
علیزاده اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی را که در سازمان دانشجویان شروع کرده ایم بحث بازی هاست که مرکز بازی را در جهاد راه اندازی کرده ایم تا دانشجویان بتوانند متناسب با استعداد و خلاقیت خود بازی سازی کنند و ما هم به تجاری سازیشان بپردازیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: مطابق آمار مرکز بازی ها، ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روزانه از طریق موبایل و وسایل دیگر به بازی می‌پردازند که این موضوع نشان دهنده این است که اگر بازی هدفمند و با طراحی مناسب باشد، می‌تواند نقش مهمی را در آموزش فرهنگی داشته باشد، در واقع برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی عمدتا مهارت محور هستند که شامل کتابخوانی، فیلم دیدن، استفاده از هنر و ... می‌شوند که در زمان برگزاری مخاطبان خاص خود را دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار