به منظور پیشگیری از سرقت پسته رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور برگزار و قرق باغ های پسته آغاز شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به منظور پیشگیری از سرقت پسته رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور برگزار و قرق باغ های پسته آغاز شد و تا پایان فصل برداشت کلیه باغ ها قرق خواهند شد؛ و بر اساس توافق صورت گرفته با نمایندگان چاه تلمبه از امروز از ورود افراد فاقد کارت شناسایی نگهبانی به باغ ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرحبخش رئیس دادگستری راور در این رابطه گفت: مبنی بر حمایت از تولید و نظر به وظیفه‌ای که قوه قضائیه در راستای پیشگیری از وقوع بزه دارد پارسال طرحی را در شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان راور و در شورای تامین به تصویب رساندیم و  که منجر به رضایت کشاورزان شد.

او بیان کرد: نظر به اینکه محصول عمده این شهرستان پسته است و می‌طلبد که حمایتی از کشاورزان زحمتکش این شهرستان صورت بگیرد امسال نیز این طرح با قدرت بیشتر اجرا شده است و اکنون با آغاز این طرح ان شاءالله همچون پارسال که موجب کاهش چشم گیر سرقت پسته در شهرستان شده است امسال هم با موفقیت اجرایی شود.

اژدری فرماندار راور نیز گفت: به حول و قوه الهی برای دومین سال پیاپی طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور با همت و تلاش دادگستری، نیروی انتظامی جهادکشاورزی، سپاه و بسیج و دستگاه‌های اجرایی شهرستان راور در حال اجرا است.

او ادامه داد: و با توجه به تجربه‌ای که از پارسال در این طرح داشتیم و خوشبختانه پارسال یکی از طرح‌های موفق شهرستان در بحث پیشگیری از وقوع جرم در مقوله سرقت پسته اجرا شد امسال نیز با همت همه این عزیزان این طرح ان شاءالله اجرا خواهد شد تا بتوانیم در بحث پیشگیری از وقوع جرم  در شهرستان راور قدم موثری را برداریم.

در ادامه استوار زاده معاون دادستان راور به کشاورزان توصیه کرد که همچون پارسال نگهبانان مطمئنی را استخدام کنند تا پیشگیری کامل صورت گیرد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان راور نیز به باغداران و کشاورزان توصیه کرد تا همکاری لازم با دست اندرکاران این طرح داشته باشند و از نگهبانانی استفاده کنند که فاقد پیشینه کیفری و قابل اعتماد باشند و هرگونه مورد مشکوکی که مشاهده کردند به عوامل انتظامی اطلاع دهند.

در پایان خواجویی مدیر جهاد کشاورزی راور گفت: سطح زیر کشت باغ های شهرستان ۸۰۰۰ هکتار می‌باشد که برداشت عموما از ۱۵ شهریور ماه شروع می‌شود و تا اوایل آبان ماه ادامه پیدا می‌کند که طرح پیشگیری از سرقت پسته برای دومین سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار