مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: یک فروند کشتی ۳۶هزار تنی حامل روغن خام خوراکی در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان با اشاره به پهلو گیری یک فروند کشتی ۳۶هزار تنی حامل روغن خام خوراکی در بندر امام خمینی (ره)  گفت:  این محموله روغن خام خوراکی به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از کشور اوکراین صورت گرفته است.

او افزود: روغن خام خوراکی به تدریج به کارخانه‌های تصفیه روغن در سراسر کشور ارسال خواهد شد و هم‌اکنون نیز ۶۰ هزار تن روغن خام خوراکی در مخازن بندر امام خمینی (ره) نگهداری می‌شود.

جهان نژادیان با بیان اینکه هم اکنون روغن خوراکی مورد نیاز مردم به وفور در بازار وجود دارد وذخایر راهبردی روغن نیز پاسخگوی نیاز‌ها در ماه‌های آینده خواهد بود، اظهار داشت: همچنین کشتی ۶۳هزار تنی گندم که به تازگی در اسکله غلات بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته در حال تخلیه است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: امسال واردات گندم از بندر امام خمینی (ره) به حدود ۹۰۰هزار تن رسیده است و  روند واردات گندم از این بندر راهبردی با هدف تامین پایدار این کالای اساسی ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که امسال به علت خشکسالی، تولید گندم در داخل کاهش چشمگیری داشته است و ناگزیر به واردات گندم هستیم، بیان داشت: پارسال حدود ۱.۵میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد، ولی امسال میزان واردات گندم از این بندر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار