با بسته اخبار محیط زیست امروز ۱۹ مرداد ماه همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار محیط زیست امروز ۱۹ مرداد باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم:

رهاسازی یک بهله کور کور سیاه درکهنوج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج گفت:یک بهله کورکور سیاه که به دلیل آسیب دیدگی با کمک دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج تحویل داده شده پس از مراقبت‌های لازم به دامن طبیعت بازگشت.

 سعید محمودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: یک بهله کورکور سیاه که به دلیل آسیب دیدگی با کمک دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج تحویل داده شده بود، پس از انجام تیمار و مراقبت‌های لازم و بعد از بهبودی کامل، در زیستگاه خود رها سازی شد و به دامن طبیعت بازگشت.

او گفت:کورکور سیاه یا زغن پرنده‌ای از گروه کورکور‌ها ، این پرنده مانند دیگر انواع کورکور‌ها با بال‌های دراز و زاویه‌دار و دم دوشاخه خود شناخته می‌شوند و نر و ماده آن‌ها مانند هم هستند و روی درختان لانه می‌سازند و بیشتر از لاشه جانوران تغذیه می‌کنند. کورکور سیاه جثه‌ای متوسط دارد و طول بدن آن حدود ۵۶ سانتیمتر است پر و بال این پرنده قهوه‌ای است.

دستگیری شکارچی چهار قطعه تیهو در جیرفت

قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در پایش یک روزه حین گشت زنی برای جلوگیری از تخلفات شکارو صید غیرمجاز در مناطق آزاد این شهرستان، منطقه جنگل گرگی موفق به دستگیری یک شکارچی شدند.

او افزود: از فرد خاطی چهارقطعه تیهو به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و مقداری فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط شد. مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

قریشی تصریح کرد:پایش و گشت‌های محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت این سازمان برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته که اداره محیط زیست به جد با این افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

او از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز بز وحشی در سیرجان

علی اکبر رسولیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: افرادی که اقدام به شکار غیرمجاز یک راس بز وحشی کرده بودند به دام قانون افتادند.

او افزود:ماموران یگان حفاظت در حین انجام وظیفه این شکارچیان متخلف را حین شکار بز وحشی در منطقه شکار ممنوع گودغول مشاهده و برای دستگیری این افراد وارد عمل می‌شوند.

رسولیان اظهار کرد: یکی از این افراد به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر و متخلف دیگر متواری شد که با توجه به عکس و فیلم‌های موجود و دیگر شواهد این فرد نیز شناسایی شده و تحت تعقیب است.

او بیان داشت:جریمه حاصل از آسیب وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک راس بز وحشی هفتاد و پنج میلیون تومان (سه برابر گونه‌ی نر) است که متخلفین ملزم به واریز آن به حساب دولت هستند.

رسولیان با اشاره به اینکه شدت خشکسالی امسال، پراکندگی حیات وحش را زیاد کرده است، افزود: با هر گونه تجاوز به حیات وحش توسط شکارچیان به شدت برخورد خواهد شد و در این خصوص از مردم سیرجان درخواست کرد در صورت مشاهده تخلف مراتب از طریق شماره ۴۲۳۳۲۶۰۰-۰۳۴ و یا ۰۹۱۳۳۷۸۲۱۶۶ اطلاع دهند تا پیگیری قانونی صورت پذیرد.

تحویل یک بهله عقاب زخمی با کمک دوستدار طبیعت

افشارمنش، رئیس اداره محیط زیست شهرستان عنبرآباد گفت:  احمدی، دوستدار طبیعت یک بهله عقاب را در حالی که از ناحیه چشم، آسیب دیده و فاقد توانایی پرواز بود، ضمن تماس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عنبرآباد، برای درمان به کلینیک دامپزشکی تحویل می‌دهد، که پس ازمراحل درمان و تیمار، برای انجام مراقبت‌های بعدی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انتقال یافت.

او افزود: این عقاب درصورت بهبودی وتوانایی پرواز در زیستگاهش رها سازی می‌شود.

افشارمنش ضمن تشکر و قدردانی از اقدام  احمدی، از همه شهروندان درخواست کرد تا درصورت مشاهده حیوانات وحشی زخمی و آسیب دیده مراتب را سریعا با شماره تماس ۰۳۴۴۳۲۹۰۰۰۹ به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار