رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی خوزستان از نظارت ۸۰ گروه ثابت و سیار بر ذبح دام‌های قربانی در ماه محرم خبر داد.

عبدالله محمد حسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: ۳۹ گروه ثابت و ۴۱ گروه سیار متشکل از ۳۱ دامپزشک، ۷۶ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۴ روحانی ناظر ذبح شرعی در زمینه اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی در اهواز و سایر شهرها به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام دهه محرم حسینی در قالب دو شیفت کاری سازماندهی و آماده ارائه خدمات بهداشتی به دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین شهروندان هستند.

او افزود: طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی همانند سال‌های قبل در ایام ماه محرم و با هدف تامین گوشت سالم و حلال اجرا می‌شود.

محمد حسنی بیان داشت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه– کنگو (CCHF) از دام به انسان باید گوشت استحصالی به‌مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند، خودداری شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی خوزستان تصریح کرد: هماهنگی با شهرداری‌ها برای فعال بودن کشتارگاه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت اصول بهداشتی ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد ملی و استانی کرونا و آمادگی لازم برای کشتار دام قربانی از جمله اقدامات انجام شده در امسال است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ذبح دام ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
شما نظارت کنید بر ذبح دام در ورودی اهواز در منطقه زرگان .که ابرو برای استان و اهواز نذاشته